Avatar billede bobmarley Nybegynder
31. januar 2007 - 17:41 Der er 8 kommentarer

Kan ikke boote!!

Halløj eksperter

Jeg har lige formateret min computer og installeret xp pro på den igen. Efter at have lagt mine filer over på den nye OS igen og installeret den driverpakke, som fulgte med computeren da jeg købte den (ting og sager der lå på motherboeardet (lyd, net og grafik, tror jeg) vil den ikke boote op igen! Og det er ret irriterende. Altså, den gik første gang i stå under boot ved sådan en sort skærm med en hvid (grå) hullet linie i bunden (skærmbilledet efter at den har tjekket harddisken og man har mulighed for at komme ind i bios'en). Så jeg at jeg stadig havde den der driver-cd i drevet, tog den ud, og prøvede igen ved at reboote og nu gik den i stå da den tjekkede IDE drivers... (samme skærmbillede som der hvor man kommer ind i BIOS.

Så satte jeg xp-cden, og den gik i stå ved den grå linie..
(prøvede det hele et par gange med forskelligt udfald)

Da satte jeg så bootsekvensen til at boote fra harddisk-0 (glemte lige at sætte en af de nedre til CDROM, mpsk det var dumt)... Men nu kan jeg i hvert fald ingenting, computeren går i stå når den tjekker IDE drivers... (hvad det så end betyder) - og jeg kan ikke komme ind i bios'en!

Angående mit motherboards specifikationer, kan jeg ikke helt huske nummeret (kan finde ud af det hvis det vil være en hjælp til hjælpen :)) men det er vist et nVidea nForce2, eller sådan noget i den retning.
Desuden har jeg skiftet grafikkortet, der sad i den ud sidenhen, med et Gforce4 6600, som jeg glemte at installere drivers til, da jeg installerede de andre. Det er her jeg lidt tror hesten ligger begravet, altså grafikkortet, der kører på forkerte drivers... men jeg ved det virkelig ikke... tænkte bare det kunne være en mulighed, for ellers ser jeg INGEN grund til at min computer skulle strejke. Og det bekymrer mig...
Måske man fysisk skulle prøve at pille grafikkortet ud?

Håber virkelig I kan hjælpe,
Vh. Lasse
Avatar billede tafkab Nybegynder
31. januar 2007 - 17:43 #1
Du kan prøve at skifte grafikkortet tilbage, virker det ikke så prøv at pille batteriet ud af motherboardet i en 10 minutters tid, så vil BIOS være resat til fabriksindstillinger, måske du så kan komme videre.
Avatar billede bobmarley Nybegynder
31. januar 2007 - 17:47 #2
Okay... det med at resætte BIOSen ermåske ikke en så god ide, da jeg har sat nye ram i og de først virkede efter at have pillet ved en eller anden frekvens og noget andet halløj derinde, som jeg ikke kan huske nu :-)
Og sagen er at jeg skiftede grafikkort fordi det andet brændte sammen...
Hvis jeg bare tager det ud, vil det måske så virke?
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. januar 2007 - 17:52 #3
Du har husket div. drivers til bundkortet?
Avatar billede bobmarley Nybegynder
31. januar 2007 - 17:54 #4
jooh, det vil jeg mene
Avatar billede tafkab Nybegynder
31. januar 2007 - 19:16 #5
Tja hvis det andet grafikkort er brændt af så kan jeg godt se det er svært :-)

Men jeg vil stadig mene du kan pille batteriet ud, for du kan alligevel ikke komme i BIOS og chancen er at du kan bagefter, så skal du bare se om du kan huske hvad du ændrede så dine ram vil køre og så rette det igen.
Avatar billede bobmarley Nybegynder
31. januar 2007 - 19:57 #6
Jeg prøvede at pille batteriet ud, men det virkede ikke, det er noget værre hø. Der lugter godt nok ikke af røg, men hele skidtet må være brænd sammen :p
Jeg sender den ind til mister Computermand i overmorgen og får ham til at finde ud af hvilke dele der ikke virker (og om jeg i virkeligheden hallucinerer og der intet er i vejen med den :))
Men jeg vil melde tilbage her, når jeg har fundet ud af hvad fejlen var!
Avatar billede tafkab Nybegynder
31. januar 2007 - 20:41 #7
Jeg håber ikke den er brændt sammen :-)
03. november 2010 - 06:33 #8
(Hvad endte denne tråd med ?)