Avatar billede azzara Nybegynder
31. januar 2007 - 12:29 Der er 3 kommentarer

Counter strike crasher med Linksys trådløs router

Jeg har lige sat en ny computer op på min trådløse Linksys WRT54GL router som der skal spilles counter strik på. Problemet er bare at counter strik crasher få minuter (endda nogle gange sekunder) inde i banen og jeg får fejlmeddelelsen NET_sendpacketERROR: NOERROR. Hvis jeg går uden om routeren og kobler netkabel direkte i computeren er der ikke noget problem. Jeg har sat de nødvendige porte for steam op i routeren (under port triggering:

men det hjælper heller ikke. Jeg har ikke kunnet finde nogen brugbare løsninger andre steder på nettet. Er der nogen som har oplevet lignede og har løst det? Jeg vil helst slippe for at have kabler gennem hele huset og når jeg nu har en trådløs router som i alle andre henseende fungerer fint....

Jeg er ikke computer nørd så vil påskønne et svar som også kan forstås af noobs
Avatar billede tronic_ Nybegynder
31. januar 2007 - 21:28 #1
De porte steam skriver du skal bruge er
UDP 1200
UDP 27000 to 27015 inclusive
TCP 27030 to 27039 inclusive

steam skriver også:
Recommended steps:
Disable QoS and uPnP. You need to go into the router and disable UPnP and QoS if it's there, and you should only have TCP/IP checked in the network properties for your Internet connection.

Har du kigget om der er en firmware update, der er mange der har problemer med linksys routere. Måske en update kan hjælpe.
Avatar billede azzara Nybegynder
31. januar 2007 - 22:37 #2
Det er de porte jeg har prøvet med - og har også nu prøvet at opdatere firmware alt uden held. Jeg har ingen anelse om hvad QoS og uPnP er men vil se om jeg kan se noget om det på router config siden.

Prøvede også at køre den connection test der er på Steams hjemmeside - den gik også fint igennem. Den sagde at steam havde adgang til de nødvendige porte. Det virker lidt som om det ikke er et problem at modtage data men at det er når spillet skal sende data tilbage til Counter strike serveren at det går galt.
Avatar billede tronic_ Nybegynder
31. januar 2007 - 22:46 #3
Der er lidt omkring opsætning af wrt54gl når man skal spille cs her
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54GL/Counter_Strike.htm

du kunne også prøve på www.linksysinfo.org

Jeg ved at der er mange som har problemer med linksys routere når der skal games, jeg var en af dem. Men jeg har købt en anden.