Avatar billede mce Nybegynder
31. januar 2007 - 10:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sprogskift i løbet af dagen

Når jeg arbejder i Navision (Nav 4.0 og Win XP), oplever jeg jævnligt at tastaturet pludselig skifter sprog, således at mine danske sprogindstillinger bliver engelsk. Jeg opdager det ved at æ, ø og å ikke virker længere. En genstart af computeren løser problemet, men hvorfor skifter den sprog "af sig selv"?
Avatar billede Spotgun Seniormester
31. januar 2007 - 10:33 #1
Hvis du aldrig har brug for det engelske tastatur, så kan du gøre følgende:

Start > Indstillinger > Kontrolpanel > Internationale og sproglige indstillinger.
Vælg fanebladet "Sprog" og klik på "Detaljer".

Sæt standardsproget til dansk, og slet det engelske sprog i boksen nedenunder.

Tryk ok til du er ude af det hele igen, og så burde tastaturet ikke kunne skifte sprog af sig selv længere.
Avatar billede beetle Nybegynder
15. februar 2007 - 08:11 #2
Jeg gætter at du på en eller anden måde får trykket shift + alt hvilket skifter mellem de installerede sprog. Lad enten være med det, fjern det ekstra sprog, eller tryk shift + alt igen for at skifte tilbage til dansk.
Avatar billede mce Nybegynder
15. februar 2007 - 11:58 #3
spotgun - vil du svare, for din løsning hjalp.
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. februar 2007 - 12:19 #4
Værsgo :)