Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 13:59 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

mine partioner er væk

hejsa.

Det er sket det utænkelige. min harddisk var delt op i 4 partioner. min xp ligger på c drevet og jeg tænkte jeg vil installerer windows xp igen og starte på en frisk, da jeg nu åbner for "denne computer", mangler min partioner "E & F", de er ikke vist i denne computer, de er væk og der lå meget meget meget vigtige filer der. mit c drev ikon er et ukendt ikon og jeg kan ikke gå ind på c drevet, der står når jeg trykker på det:
Brug kontrolpanel til at installerer og konfigurer systemkomponenter"..

Er der nogen der kan hjælpe mig??

Med Venlige Hilsner
Mads
30. januar 2007 - 14:02 #1
kan de ses under disk administration ? (kontrolpanel, administration, computeradministration)
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:05 #2
Nej det kan de desværre ikke. jeg kan bare ikke forstå hvad der er gået galt.
er der overhovedet nogle muligheder??
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:13 #3
det er som om mit c drev er blevet større end det var før.

please hjælp mig
30. januar 2007 - 14:16 #4
hvoradn installerede du windows (gerne step for step), og du har vel ikke fået slettet de 2 andre partioner ? (i hvertfald er mit råd, sluk maskinen, og sæt disken til en anden maskine, så der ikke skrives yderligere til disken, før du ved hvad der er sket)
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:17 #5
Nogle af de programmer der var installeret før er der stadigvæk, og de er ikke på min windows xp instalation cd. nogle forskellige spil ligger der stadigvæk under c drevet.
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:18 #6
jeg gjorde bare som jeg altid har gjort, step by step.
30. januar 2007 - 14:29 #7
ok, men jeg ved ikke hvad du gør step for step, og kan derfor ikke hjælpe, jeg er ikke tankelæser ;)
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:33 #8
jeg sætter cd i, starter fra cdèn indtil der kommer den partion man vil installere på og der vælger jeg c drevet og så kører det derfra.
det er bare mærkeligt der ligger nogle af de programmer som lå der før windows installation cdèn slettede c drevet og installeret windows igen og det er også mærkeligt at den lige pludselig ikke kan genkende c drevet og at det er blevet større....
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:36 #9
det er skrækkeligt det her, jeg er grædefærdig
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:36 #10
jeg har gjort det så mange gange før, altså installeret windows.
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:36 #11
udlover en dusør på 10000 kr, til den der kan hjælpe mig med at få det tilbage
30. januar 2007 - 14:43 #12
1 tag disken fra den maskine, hvis det er meget vigtige data (som jeg kan forstå det er) bliver dine chancer for at redde data værre jo længere tid du bruger disken, det siger alle data redningsselskaber), om du så selv tør rode med det fra en anden computer, eller få andre til at kigge på det, det er op til dig, men hvor i landet bor du ?
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:48 #13
jeg bor i århus, hvad koster at få en pro til at kigge på det?
Avatar billede nva Praktikant
30. januar 2007 - 14:49 #14
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:49 #15
skal jeg tage den ud eller bare slukke for maskinen?
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 14:52 #16
nva:
problemet er at de ikke står under enhedshåndtering, hvis det gjorde det kunne jeg jo bruge den vejledning, er det ikke rigtigt>?
30. januar 2007 - 14:54 #17
nva der er intet der tyder på det bare er en tabt partion, da disken jo har en anden størrelse nu.

I det område kender jeg ingen firmaer, men har før hjulpet mange (privat), men personligt vil jeg ikke anbefale at benytte ovenstående link (ikke når data er så vigtige som du giver udtryk for), men valget er dit.
Avatar billede nva Praktikant
30. januar 2007 - 14:54 #18
Enhedshåndteringen? Du mener vel diskhåndteringe? Lad Testdisk programmet søge din harddisk og se hvilke partitioner det program finder. Hvis det finder de gamle partitioner lader du programmet genskrive partitionerne.
30. januar 2007 - 14:58 #19
ja diskhåntering selvfølgelig ;) men bemærk at spørger skriver at han mener at størrelsen nu er en anden, og derfor er det direkte gambling at fortsætte med at have disken sat til, men det er selvfølgelig op til spørger og hvor vigtige data er, fortsætter man med at skrive til en disk man vil redde data fra falder muligheden for at få data ud af den meget.
Avatar billede nva Praktikant
30. januar 2007 - 14:59 #20
Hvis du ikke vil bruge den løsning jeg foreslår synes jeg du skal sætte harddisken som slave/ eller i en extern box og så forsøge at genskabe dine data med fx. http://www.pcworld.dk/art/8393?a=newsletter&i=233
Avatar billede nva Praktikant
30. januar 2007 - 15:00 #21
Eller måske noget herfra http://www.eksperten.dk/spm/752671
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 15:09 #22
da jeg installerede dette program kommer windows op med en fejlmeddelse og vil ikke starte programmet, jeg prøvede at genstarte og den begyndte at kontrollerer for konsistens
30. januar 2007 - 15:15 #23
prøver du at installere det på samme disk som du forsøger at redde data fra ?
Avatar billede nva Praktikant
30. januar 2007 - 15:18 #24
Lyder som om det kan skyldes ram- eller harddisk-fejl. Du bør ikke køre mere på den disk - undtagen når du bruger den som slave eller med programmer fra cd eller floppy, der ikke skal skrive men kun læse din harddisk.
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 15:20 #25
ja på samme disk, jeg prøver med de forskellige recovery programmer
30. januar 2007 - 15:21 #26
man bør ALDRIG, installere noget som helst på en disk man vil recover data fra, det er den største fejl man kan gøre (efter at åbne disken fysisk)
Avatar billede nva Praktikant
30. januar 2007 - 15:22 #27
Hvis du finder nogle af dine data skal de jo placeres et sted og hvis det er den samme harddisk overskriver du jo noget - kan du se problemet?
30. januar 2007 - 15:24 #28
det du gør nu, er du saver den gren du sidder på over, men held og lykke, du forringer dine data MEGET, så de kan jo ikke være så vigtige igen.
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 15:26 #29
hey, hvis jeg vidste hvordan man gjorde prøvede jeg jo ikke at få hjælp hos jer, jeg vidste ikke at man ikke måtte det.
tak for hjælpen ihvertfald
M.V.H
Mads
30. januar 2007 - 15:29 #30
Det er beskrevet 1. gang i indlægget 30/01-2007 14:43:39, at du bør pille disken ud, og sætte den i som slave på en anden pc.
30. januar 2007 - 15:32 #31
dine chancer er allerede nu mange gange forringet, og det er jeg sikker på nva vil give mig ret i, som tidligere ansat hos IBAS, er jeg ikke helt uvidende mht data redning...
Avatar billede nva Praktikant
30. januar 2007 - 15:34 #32
Jeg vil sige at der ikke skal køres mere på den harddisk, hvis dataene er vigtige for dig. Den bør som tidligere nævnt benyttes som slavedisk - og ikke have noget installeret.
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 15:38 #33
hej igen.
den finder mine mapper med programmet: restoration version, men når jeg, trykker på "restore by copying", står den og kopierer filer og når jeg så åbner mappen der er gendannet, er der disse to filer:
* Desktop konfigurationsindstillinger
* target (genvej)..

Nogle ideer.
Jeg har slukket harddisken
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
30. januar 2007 - 15:38 #34
Hvis du har mistet din filtabel kan dem med nogen sikkerhed gendannes med TEST http://helgec.dk/lost%20partition.html

Hvis alle andre gode råd ikke virker er du er velkommen til at sende en blank mail  til parasitfighter@mail-online.dk så kan du få mit tlf. nr. og ringe til mig
30. januar 2007 - 15:40 #35
her er for mange kokke nu, nu gentager folk de samme links som er sendt lang tid før, kontakt et firma som ibas, ontrack eller lignende og få et tilbud hos dem, de ved hvad de laver.
Avatar billede mads375 Juniormester
30. januar 2007 - 15:45 #36
tak for hjælpen alle sammen.
jeg har sendt dig en mail...
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2007 - 09:29 #37
Håber du vil skrive her hvad i kom frem til.
Avatar billede mads375 Juniormester
10. april 2007 - 19:50 #38
hej igen.
undskyld ventetiden:-(......

Fandt dem aldrig igen, hvem vil have point???
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 20:06 #39
fandt du ingen data ?
10. april 2007 - 20:19 #40
Tag bare selv pointene - der var jo ingen der løste dit problem!
Avatar billede mads375 Juniormester
13. april 2007 - 17:53 #41
ok.
Tak for indsatsen ihvertfald....

Mads