Avatar billede fenriz Nybegynder
29. januar 2007 - 13:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

køre ASP på IIS7

Jeg har et problem med at køre min asp filer efter at have installeret "Vista" og IIS7.

Jeg kan godt kører localhost og browse directory og se html filer.

Men hvis jeg vil se en .asp fil siger den sådan her:

HTTP-fejl 500.0 - Internal Server Error
Beskrivelse: Handleren "ASPClassic" har et ugyldigt modul "IsapiModule" på modullisten

Fejlkode: 0x8007000d

Meddelelse: ExecuteRequestHandler

Modul: IIS Web Core

Anmodet URL-adresse: http://localhost:80/asp goodies/booking/booking/DK/resevation.asp

Fysisk sti: C:\inetpub\wwwroot\asp goodies\booking\booking\DK\resevation.asp

Logonbruger: Anonym

Logonmetode: Anonym

Handler: ASPClassic

Mest sandsynlige årsager:

Der refereres til et modul i konfigurationen, men modulet er enten ikke installeret, eller modulets navn er skrevet forkert.
IIS modtog anmodningen, men der opstod en intern fejl under behandlingen af anmodningen. Hovedårsagen til fejlen afhænger af, hvilket modul der håndterer anmodningen, og hvad der skete under arbejdsprocessen, da fejlen opstod.
IIS kunne ikke få adgang til filen web.config til webstedet eller programmet. Det kan ske, hvis NTFS-tilladelser ikke er angivet korrekt.
IIS kunne ikke behandle konfigurationen til webstedet eller programmet.
Den godkendte bruger har ikke tilladelse til at bruge denne DLL-fil.
Prøv at:

Kontroller, at modulet er installeret. Fejlbeskrivelsen kan indeholde yderligere oplysninger, så du kan finde ud af, i hvilket modul fejlen er opstået.
Hvis modulet er installeret, skal du kontrollere, at modulets navn ikke er stavet forkert i konfigurationsafsnittet configuration/system.webServer/handlers.
Kontroller, at NTFS-tilladelserne til filen web.config er korrekte og tillader adgang til webserverens computerkonto.
Kontroller, om der er registreret yderligere oplysninger i hændelseslogfilerne.
Kontroller tilladelserne til DLL-filen.
Opret en sporingsregel for at registrere mislykkede anmodninger om denne HTTP-statuskode. Yderligere oplysninger om oprettelse af en sporingsregel for mislykkede anmodninger finder du ved at klikke her.
Avatar billede hardtimes Nybegynder
19. februar 2007 - 21:53 #1
Hej
Hvis du ikke har funde en løsning kan følgende måske hjælpe dig
http://devjunky.wordpress.com/2007/01/29/running-asp-classic-on-iis-7/
Avatar billede fenriz Nybegynder
26. februar 2007 - 13:38 #2
lukker, fandt et andet svar på www.iis.net