Avatar billede xhtml Nybegynder
28. januar 2007 - 20:14 Der er 10 kommentarer

Lige så sikkert som phpmyadmin.,

Hej

Kan man lave sit eget phpmyadmin som er ligeså sikkert som det rigtige phpmyadmin??
Avatar billede simplus Nybegynder
28. januar 2007 - 20:36 #1
Selvfølgelig kan du det, men vær opmærksom på at phpmyadmin ikke er lavet af 1 enkel person, men af mange. Så det kommer til at tage enormt lang tid hvis du overhovedet når at blive færdig før du giver op. :-)

Med andre ord er det muligt, men jeg vil tro at du giver op, inden du når halvejs.

Hvis du alligevel er frisk på at gå igang, så har jeg lige en ting at tilføje:
Download phpmyadmin og kig lidt i deres koder, og bliv inspireret. Jeg siger ikke at du skal stjæle deres koder, men kig i dem og bliv klogere. Hjernerne bag har nemlig en del års erfaring. Du skal nok være en hardcore php'er for at kunne gennemføre projektet, men held og lykke :-)
Avatar billede itechnic Nybegynder
28. januar 2007 - 21:32 #2
Det er godt nok en stor opgave at sætte sig selv på:)
Avatar billede mccookie Seniormester
28. januar 2007 - 23:00 #3
Hmm...

Jeg syntes php/MySQL er super spændende, men jeg er lidt(meget) nysgerrig - But why?

PhpMyAdmin er et hammergodt stykke værktøj, gennemarbejdet og bliver løbende udviklet - Hvad mangler der??

Men et godt værktøj skal ikke være en forhindring for at lave noget der er ligeså godt!

Keep on coding....

///McCookir
Avatar billede xhtml Nybegynder
28. januar 2007 - 23:24 #4
Det er bare meget hurtigere at bruge phpmyadmin via ens hjemmeside hvis man ser en fejl, istedet for at man skal logge ind i phpmyadmin osv.
Avatar billede xhtml Nybegynder
28. januar 2007 - 23:25 #5
Og for at se om man kan.
Avatar billede mccookie Seniormester
28. januar 2007 - 23:29 #6
Men du kan jo altid lægge phpmyadmin ind på din egen side, i stedet for at skulle logge på en anden server mm.

Jeg håber projektet må gå dig godt.....selvom du nok skal afsætte nogen tid til det!

///McCookie
Avatar billede windcape Praktikant
29. januar 2007 - 12:26 #7
"Kan man lave sit eget phpmyadmin som er ligeså sikkert som det rigtige phpmyadmin??"

Hvis du spørger er du ikke dygtig nok. Og så er svaret: NEJ.

Quite simple :-)
Avatar billede windcape Praktikant
29. januar 2007 - 12:26 #8
'Download phpmyadmin og kig lidt i deres koder, og bliv inspireret. '
-- gør det venligst ikke, deres kode(r) er noget værre skammel.
Avatar billede windcape Praktikant
29. januar 2007 - 12:27 #9
'Hjernerne bag har nemlig en del års erfaring.'
-- i at skrive dårlig kode :p
Avatar billede simplus Nybegynder
29. januar 2007 - 15:10 #10
# windcape

Ja, den er vel lidt gammel i det, og kunne sagtens opbygges lidt bedre - havde faktisk ikke helt kigget i koden da jeg kom med min kommentar. Efter at have kigget i koden kan jo dog kun give dig ret.