Avatar billede kane Juniormester
28. januar 2007 - 10:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

html og danske tegn på linux/debian

Hey
Jeg har en linux/debian hvor æåø ikke virker mere når man oploader en ny html side.

Hvis man kigger i View og encoding står der Unicode uft-8, laver man det om til westerne Europaen så virker det fint, men det må være min server der skal have besked på det. Hvis man oploader en php fil med æåø, så er alt ok.
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. januar 2007 - 10:24 #1
husk at angive tegnsæt øverst i dit html dokument og også gerne i din apache (hvis det er din webservers) konfiguration

Læs evt ...
---
AddDefaultCharset Directive
Description:    Default charset parameter to be added when a response content-type is text/plain or text/html
Syntax:    AddDefaultCharset On|Off|charset
Default:    AddDefaultCharset Off
Context:    server config, virtual host, directory, .htaccess
Override:    FileInfo
Status:    Core
Module:    core

This directive specifies a default value for the media type charset parameter (the name of a character encoding) to be added to a response if and only if the response's content-type is either text/plain or text/html. This should override any charset specified in the body of the response via a META element, though the exact behavior is often dependent on the user's client configuration. A setting of AddDefaultCharset Off disables this functionality. AddDefaultCharset On enables a default charset of iso-8859-1. Any other value is assumed to be the charset to be used, which should be one of the IANA registered charset values for use in MIME media types. For example:

AddDefaultCharset utf-8

AddDefaultCharset should only be used when all of the text resources to which it applies are known to be in that character encoding and it is too inconvenient to label their charset individually. One such example is to add the charset parameter to resources containing generated content, such as legacy CGI scripts, that might be vulnerable to cross-site scripting attacks due to user-provided data being included in the output. Note, however, that a better solution is to just fix (or delete) those scripts, since setting a default charset does not protect users that have enabled the "auto-detect character encoding" feature on their browser.

Ref : http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/core.html
Avatar billede x86 Nybegynder
23. februar 2007 - 10:29 #2
Er locale sat til da_DK i /etc/locale.gen

ellers kør dpkg-reconfigure locales

update-locale LANG=da_DK.UTF-8
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
15. september 2007 - 13:02 #3
setlocale lang=da_DK.ISO8859-1 så burde æ ø å virke hele vejen igemmen
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
25. januar 2011 - 10:16 #4
Kan ikke huske hvad jeg gjore, for at få det til at virke
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
25. januar 2011 - 10:18 #5
Kan ikke huske hvad jeg gjore, for at få det til at virke