Avatar billede rendez Nybegynder
27. januar 2007 - 23:43 Der er 13 kommentarer

windows vista

Hallo
I have just installed windows vista, but I can see I only have 32 bit instead og 64 bit. All my hardware are ready for 64 bit. Are there somthing that I have to do when I install window vista or can I change it already when vista is installed?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. januar 2007 - 00:04 #1
Think its 2 diffrent version of Windows Vista. One for 32 bit, and one for 64 bit. So if you only got the 32 bit version, I dont think there's anything to do
Avatar billede strych9 Praktikant
28. januar 2007 - 17:36 #2
64 bit version comes on another DVD which you need to obtain.
You cannot upgrade a 32 bit version to 64 bit. It requires a full reinstall.
Avatar billede larssorensen Nybegynder
01. februar 2007 - 00:20 #3
that istn true there is only 1 vista dvd for all versions.. its the key that determin what version you install.
if you got the retail version of vista you can install both 32 and 64bit (not at the same time of course)
Avatar billede strych9 Praktikant
01. februar 2007 - 01:13 #4
Avatar billede larssorensen Nybegynder
01. februar 2007 - 18:26 #5
strych9: jeg kan godt se det.. det er bare forkert.. det passer ikke.. der er kun EN vista dvd jeg har den selv og der ligger alle versioner på BÅDE 32 OG 64bit.. men fair nok
Avatar billede strych9 Praktikant
01. februar 2007 - 18:30 #6
Hvor kommer den DVD fra? MSDN udgave eller?
Jeg gætter på at det ikke er en som har været til salg.
Avatar billede larssorensen Nybegynder
01. februar 2007 - 18:33 #7
strych9

shg.dk
Avatar billede strych9 Praktikant
01. februar 2007 - 18:37 #8
Under alle omstændigheder ville jeg da elske at se en form for dokumentation.
Men jeg mener at vi fik prislister tilsendt hos firmaet i dag, så jeg checker op en af dagene nu hvor jeg har muligheden for at se noget direkte fra MS.
Avatar billede strych9 Praktikant
01. februar 2007 - 18:38 #9
ok, en OEM?
Avatar billede larssorensen Nybegynder
01. februar 2007 - 18:39 #10
jeg kan ikke linke direkte til den men shg.dk>>>software>>>ms- retail>>> og så kan du bare bestille som du lyster jeg tror nemlig nok de sælger dem...:-)
Avatar billede larssorensen Nybegynder
01. februar 2007 - 18:40 #11
ok skrev jeg oem... jeg mener jeg har skrevet retail men nåe ja jeg kan jo bare kigge ovenover...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2007 - 18:46 #12
http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/64bit.mspx

If you bought Windows Vista Home Basic, Home Premium, or Business as a retail, packaged product, and you would like a DVD of 64-bit software media to install on your PC, please choose your language:

Note: 64-bit media is included in the box with Windows Vista Ultimate.
Avatar billede buzz Nybegynder
01. februar 2007 - 20:34 #13
As they say: Windows Vista "Blue screen of death, now in 4 colours".
http://www.enetoft.com/esben/?p=71