Avatar billede danieru Nybegynder
27. januar 2007 - 10:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Online køb.

Hejsa eksperter! ;)
Jeg sidder i den dumme situation at jeg har været ude og købe på nettet (helt bestemt: livetstrae.dk, på deres shop)

Varerne blev bestilt for over 5 uger siden, men vi har intet hørt til dem, inde på deres side står de som "Klar til afsendelse"

Vi har op til flere gange prøvet at kontakte ejerne af siden, men uden held. (Email får vi intet svar tilbage på, og på tlf. kommer der på et af deres numre optaget, og den anden telefon svarer)

Er det evt. muligt på nogen måde at få pengende tilbage, når de ikke svarer?

- vi har deres adresse (hvor de ligger), men det er på sjælland, og jeg ligger på jylland, så det er liidt langt at køre )o:

Pengende er betalt via. bank hvis det har nogen betydning.

Selv om beløbet kun var på nogen og 300 kr, er det alligevel ikke helt fair jo :o(

Mvh.
Danieru
Avatar billede onkelbt Nybegynder
27. januar 2007 - 10:27 #1
Hejsa
Desværre er der altid nogen brodne kar. Her er en adr. http://www.forbrugerraadet.dk/klager/ hvor du kan finde hjælp
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. januar 2007 - 11:00 #2
Du skal henvende dig i banken, og høre dem om du kan trække pengene tilbage.

Sædvanligvis kan det kun lade sig gøre, hvis du har betalt med kreditkort.

Men skriv til dem først, at du vil trække betalingen tilbage. Måske kan det få en reaktion ud af dem...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2007 - 11:08 #3
"Pengende er betalt via. bank hvis det har nogen betydning."  Ja, aldrig betale med bankoverførsel - med mindre man har tillid til e-forretningen, eller det ikke gør så meget at miste pengene. Ellers altid pr. betalingskort.
Avatar billede danieru Nybegynder
27. januar 2007 - 11:56 #4
Ja, det var prøvet oppe i banken, men de lød ikke til at kunne trække pengende tilbage.
- jeg har prøvet at skrive til dem (shoppen) - men får en besked tilbage om at de holder sommerferie i feburar til august.. (doh) - og ingen respons fra dem af.

Erikjacobsen - det fandt jeg så ud af :o)

Onkelbt - ummh?
Avatar billede apo Praktikant
27. januar 2007 - 17:01 #5
"Sommerferie fra februar til august" ?? En ny måde at fortælle, at butikken er gået konkurs, måske (livets træ er måske visnet?).

Jeg plejer som hovedregel kun at handle hos netbutikker som er 'E-mærket' (http://www.e-maerket.dk/), med mindre jeg på anden måde kan køre et pålideligt baggrundtjek på netbutikken (eller ved handler under 500,-).

Når en netbutik er E-mærket, betyder det at den overholder nogle fastlagte retningslinjer (http://www.e-maerket.dk/sw159.asp), som skal beskytte forbrugeren.

Jeg ville selv klage til Forbrugerklagenævnet (via linket som onkelbt har lagt) hvis jeg var i din situation...
Avatar billede danieru Nybegynder
28. januar 2007 - 18:28 #6
Hov, jeg fik vist ikke svaret sidst, nettet kører lidt underligt for tiden.

Så vidt jeg kan se på forbruger rådet, er det kun for ting over 500 kr (der er købt for), og det er mit jo ikke
Så den idé er nok skrottet :o)
Avatar billede danieru Nybegynder
30. januar 2007 - 11:06 #7
Tjah, de fik en mail på godt dansk :o)
- ser ud til at de reagerede nu, de ville sende varen "så snart som muligt", så man må håbe der kommer noget inden for lang tid.

Hvis ikke - skal vi lukke denne med det samme?
Den er vist ved at være lidt død ^^,

nogen der vil have en deling at points?
Avatar billede danieru Nybegynder
04. februar 2007 - 09:40 #8
Tjoh 6 uge, og de kom.

Men nogen der ville have points for deres deltagen?
- ellers er jeg bare så næsvis at hapse dem :o)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2007 - 11:13 #9
Du er velkommen til at være næsvis for min skyld ;-)
Avatar billede danieru Nybegynder
04. februar 2007 - 14:13 #10
Så skynder jeg mig før de andre siger noget :o)

- hvis nogen ville have, så bare sig til, så finder vi ud af det :)
- vil helst ikke have for mange åbne af gangen (spgs)

mvh.Danieru