Avatar billede telecom Nybegynder
27. januar 2007 - 09:44 Der er 4 kommentarer

Betinget formatering.

Hej med jer.

Har lige et par spm. som skulle være lette for den erfarne.

1. Jeg har et felt i en formular, jeg gerne vil have til at skifte farve når et ja/nej felt 'krydses af' (ja). Er der et udtryk for det....??

2. Ved dobbeltklik vil jeg gerne indsætte dags dato i et felt i en formular. Det er noget med me.feltnavn Value=date

- men jeg kan ikke rigtig få det til at virke.

Samtidigt efterlyser jeg endnu engang litteratur, URL til steder hvor man kan finde udtryk / komme i gang med programmering af Access.

Mvh......../RH
Avatar billede mugs Novice
27. januar 2007 - 13:37 #1
1. Der er netop en funktion der hedder betingwet formaterinjg vist nok kun fra 2000 og frem. Men du kan sagtens programere det selv:

If me.JANEJFELT = True Then
Me.ditfelt.backcolor = 255
else
Me.ditfelt.backcolor = din farve
end if

2. Me.FELTNAVN = Date
Avatar billede mugs Novice
27. januar 2007 - 13:39 #2
http://helgec.dk/

http://www.smartoffice.dk/

http://www.mvps.org/access/

Og glem ikke Thomas Jepsen's fremragende makeiteasy.dk
Avatar billede telecom Nybegynder
29. januar 2007 - 06:36 #3
Hej Mugs.

Tak for det.

Jeg har checket han side, og den må siges at være helt OK.

Mvh......./RH
Avatar billede telecom Nybegynder
29. januar 2007 - 06:50 #4
Lige et tillægs spørgsmål:

Hvis der nu er flere felter der skal ændre farve når ja/nej feltet afkrydses...??

Skal jeg så programmere hvert enket felt, eller kan jeg bruge det udtryk du har skrevet, og så adskille feltene med 'and' eller lignende.

Mvh......../RH