Avatar billede medazza Nybegynder
25. maj 2001 - 20:25 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp!

Er der en venlig sjæl som vil være så rar at lave en lille nem gennemgang af, hvordan man får 2 PC´er til at snakke sammen i lokal netværk? Hvilke ting man skal være opmærksom på, indstillinger og sådan..
Jeg bruger en HUB imellem de 2. Det ene system er Win2k Pro, det andet er WinME ...
Avatar billede lord_fantomos Nybegynder
25. maj 2001 - 20:28 #1
Snakke sammen???
Til at finde hindanden, eller til at chatte sammen?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. maj 2001 - 20:39 #2
Det er slet ikke så svært.. brug TCP/IP
Giv dem hver en IP adresse eks. 192.168.0.1 og 192.168.0.2 og undermasken skal være 255.255.255.0 på dem begge. De skal begge bruge den samme arbejdsgruppe under Identifikation.. og så skulle den skid være slået. :o)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. maj 2001 - 20:41 #3
TCP/IP finder du ved at højreklikke på Andre Computere og vælge Egenskaber.
Bladrer ned og find TCP/IP til dit netkort, og vælg egenskaber.
Du finder IP-opsætningen under fanebladet IP-adresse.
Avatar billede madskp Nybegynder
25. maj 2001 - 20:41 #4
Du skal søre for at have installeret kliet til microsoft neværk på begge maskiner. Derudover skal du have TCP/IP protokolle og fil og udskrift deling. Begge maskiner skal forsynes med en IP adresse der kunne være 192.168.0.X hvor X skal være forskellige tal for hver maskine.
Der skal desuden være en undernetmaske der hedder 255.255.255.0
Så skal du hsuke at angive en arbejdsgruppe og et computernavn på hver maskine og så skulle det vist køre!!
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. maj 2001 - 20:42 #5
Og hvis der ikke lige er nogen protocol der hedder TCP/IP til dit netkort tilføjer du blot et.
Avatar billede madskp Nybegynder
25. maj 2001 - 20:42 #6
Ups skulle have været et svar. Og husk lige at enable guest accounten i windows 2000 eller opret en bruger og log på med det samme brugernavn på begge maskiner!!
Avatar billede medazza Nybegynder
25. maj 2001 - 20:58 #7
Hvorfor logge på med samme brugernavn på begge maskiner..? Fordi at det er Win2000 det ene system ?
Avatar billede madskp Nybegynder
25. maj 2001 - 21:15 #8
Nemlig. Den er lige lidt mere bruger baseret end end 98 og me. Derfor skal du enten hav guest accounten der giver adgang til alle eller også en bruger der så logger ind med sit brugernavn og password!
Avatar billede medazza Nybegynder
25. maj 2001 - 21:33 #9
Tak! Meget grundig gennemgang... Så blev jeg lidt klogere igen idag... :) Point fordelt retfærdigt efter svar.