Avatar billede koldstar Nybegynder
25. januar 2007 - 12:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Let instalaltionsprogram

Hej eksperter

Måske forkert katagori, men det vedrører både vb.net og jagten efter det rigtige program, så nu blev det her :-)

Jeg står og skal bruge et program til at lave installationspakker i som er let at bruge og ikke alt for dyrt.

Jeg har brug for følgende:

1 Automatisk installation af .net framwork
2 Installation af en .net applikation
3 Lægge en genvej til .net applikatinen i Start menuen så den automatisk starter med windows
4 Oprette en schedueled task i windows der skal køre .net applikationen engang pr døgn.
5 Installation af MYSQL driver
6 Installation af Ekstern applikation

Jeg har udviklet .net applikationen i visual basic express hvor man ikke har så vilde muligheder for installationsprogrammer. Jeg har tidligere arbejde med visual studio professionel hvor jeg mener at man har mulighed for det hele. Men det er ved at være et stykke tid siden, så det kunen være fedt hvis der er nogen der kan bekræfte dette. Jeg vil ikke gå ud og bruge 10.000 kr på en licens hvis det ikke er muligt eller der findes bedre og billigere alternativer.

Håber Der er nogen der kan hælpe.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2007 - 12:29 #1
1, 2, 3: Søg efter (der findes freeware versioner): setup wizard
4, 5, 6: Det kan dit program gøre
Avatar billede brilleaben Nybegynder
25. januar 2007 - 12:38 #2
Inno Setup (freeware):

http://www.jrsoftware.org/isinfo.php

Jeg bruger det selv - det er skide godt!  :-)
Avatar billede koldstar Nybegynder
25. januar 2007 - 14:15 #3
thesurfer> Ja, jeg kan selvfølgelig bare oprette 4,5 og 6 i .net applikationen, men mysql og den eksterne applikation har dog ikke så meget med min .net applikation at gøre så jeg vil helst have det i installationsprogrammet.

brilleaben> Jeg kigger på det. Tak :-)

Jeg tager på skiferie i morgen tidlig, så jeg vender nok først tilbage når jeg er hjemme igen. Men hvis der er andre der har ideer er de meget velkmmen imellem tiden :-)
Avatar billede koldstar Nybegynder
13. februar 2007 - 12:07 #4
Brilleaben> Lækkert program, mange tak for hjælpen.