Avatar billede n!nja Nybegynder
25. januar 2007 - 09:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VPN cutter Internet forbindelse

Hej eksperter!

Hvis jeg opretter forbindelse til firmaets netværk via VPN ryger forbindelsen til internettet - dvs. jeg kan ikke køre begge forbindelser på samme tid.

På Win XP hjalp dette svar mig med at løse problemet: http://www.eksperten.dk/spm/165676

Jeg er nu gået over på Win Vista, og syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget tilsvarende her...

Nogen der kan hjælpe?

//N!NJA
Avatar billede hto78dg Nybegynder
19. juli 2007 - 10:54 #1
Jeg har fuldstændig samme problem. Jeg mister internetforbindelsen når jeg hopper på firmaets netværk via VPN. Jeg benytter også Vista og har også forsøgt at fjerne Use defult gateway....
Avatar billede n!nja Nybegynder
19. juli 2007 - 14:41 #2
Har fundet en løsning - poster et svar senere.
Avatar billede hto78dg Nybegynder
19. juli 2007 - 20:47 #3
Glæder mig MEGET til at høre hvad løsningen er :)
Avatar billede hto78dg Nybegynder
21. juli 2007 - 08:20 #4
Ninja ville du poste svaret? Jeg fuldstændig samme problem. Tak
Avatar billede n!nja Nybegynder
21. juli 2007 - 09:11 #5
Jeg holder ferie i øjeblikket og det er på min pc på jobbet jeg kører Vista.

Som du kan se er det er længe siden jeg havde problemet, har bare ikke fået lukket spørgsmålet her på Eksperten.

Det er faktisk det samme som i XP - havde bare problemer med at finde checkboxen med "Use defualt gateway".

Hvis du vælger proporties for din VPN forbindelse, og går ind under Advanced for TCP setting og unchecker "Use default gateway..." så skulle det virke...

Held og lykke!