Avatar billede dbangx Nybegynder
24. januar 2007 - 10:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Deaktivering af automatiske cellereferencer

Er det muligt at deaktivere automatisk opdatering aff cellereferencer.

Ark1:
kolonne A-E er udtrukket fra en database

Ark2
indeholder beregnede værdier på baggrund af Kolonne A-E i ark1.

Laver jeg et nyt udtræk fra databasen vil de nuværende kolonner A-E blive forskudt til F-J og dermed vil mine beregninger i Ark2 være ubrugeelige. Jeg bruger $ i mine beregninger på Ark2, men den ændrer referencen alligevel.
Jeg har bruge for at Formlen står som jeg har indtastet den til evig tid uanset hvad jeg gør ved kildedata. er dette muligt eksempelvis via VBA?

en af mine beregninger ser således ud:
=TÆL.HVIS('Oprettede sager'!$E$2:$E$9999;">0")
Efter jeg udtrækker fra databasen igen ser Ark2 formlen således ud:
=TÆL.HVIS('Oprettede sager'!#REFERENCE!;">0")
Avatar billede mrjh Novice
24. januar 2007 - 19:26 #1
=TÆL.HVIS(INDIREKTE("'Oprettede sager'!$E$2:$E$9999");">0")
Avatar billede dbangx Nybegynder
25. januar 2007 - 08:08 #2
Tak mrjh
.
Det virker som en drøm. Laver du lige et svar, så du kan få point?
Avatar billede mrjh Novice
25. januar 2007 - 08:44 #3
Selvtak :-)