Avatar billede none01 Nybegynder
24. januar 2007 - 10:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til installation af programmer?

Hej eksperten,

Jeg søger efter et program, som skal kunne lave pakker til installation af andre programmer.
I vores firma har vi flere afdelinger, hvor hver afdeling bruger andre programmer.
Altså når jeg har en ny maskine som skal gørs klar, så skulle jeg kunne bare starte en process som installér alle de nødvendige programmer til den bruger som skal have pc'en.
Så jeg søger efter et program som kan auto køre en list af programmer.

Kan måske være lidt svært at forstå, men er der nogen som kender sådan et program, som kan gør sådan noget?
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2007 - 10:17 #1
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php
http://nsis.sourceforge.net/Main_Page

Især nsis har jeg selv gode erfaringer med. Men Inno har en wizard, der gør, at den nok er noget nemmere at arbejde med :-)
Avatar billede none01 Nybegynder
24. januar 2007 - 10:54 #2
Okay, så man kan få en nsis installer til at køre alle andre programmers installer eller hvad?
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2007 - 11:19 #3
Ahh, ok. Jeg havde nok misforstået spørgsmålet lidt. Jeg troede at du manglede et program til at lave installers. Men det du mangler er et program til at automatisere kørslen af programmer, som allerede HAR installers.

I teorien burde nsis også kunne gøre dette. Problemet vil nok bare være, at du så stadig skal taste en masse ting ind undervejs.

Mere frugtbart vil det derfor nok være at ty til autoit-scriptsproget, der kan programmeres til at styre vinduer, indtaste bestemte strenge automatisk, osv.:
http://www.hiddensoft.com/autoit3/
Avatar billede none01 Nybegynder
24. januar 2007 - 11:48 #4
ok, tak for hjælpen, jeg prøver så autoit :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2007 - 11:52 #5
Du er velkommen :-)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
25. januar 2008 - 12:45 #6
Hej ved ikke om du allerede har fundet ud af det, men jeg kan godt programmere et sådan script i autoit. det kræver dog at jeg har alle de programmer der skal installeres og ved hvilken rækkefølge du vil have dem installeret i, så hvis det er noget kan du jo bare skrive igen herinde. :)