Avatar billede spoi Nybegynder
23. januar 2007 - 12:05 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

gode nybegynder bøger til makroer?

Hej

Har i nogle forslag til nogle gode bøger som er super til nybegyndere?

LN
Avatar billede x-lars Novice
23. januar 2007 - 14:56 #1
Hvis du kan engelsk, så prøve at kigge på http://www.vbatutor.com
Avatar billede mp67533 Nybegynder
25. januar 2007 - 09:41 #4
Den bog som gav (og stadigvæk giver) mig noget omkring VBA var http://www.oreilly.com/catalog/progexcel/

Jeg fandt den dog til 33 kr. i et bogudsalg...

Den er rigtig god når man er kommet over stadiet med kun at indspille makroer - og introducerer en til nogle lidt mere komplekse problemstillinger - på en meget pædogisk måde...

Venlig Hilsen

Martin
Avatar billede spoi Nybegynder
25. januar 2007 - 19:28 #5
Uha det ene lyder bedre end det andet. Men bør nok vælge to ud af tidsnød. Hmmmm.... må lige finde ud af havd det skal være for nogen.

Jeg har vist været for nærrig med point.
Men i er under alle omstændigheder nødt til at smoide et svar;O)

LN
Avatar billede mp67533 Nybegynder
25. januar 2007 - 20:29 #6
Hej LN

Nu afhænger det jo lidt af hvad du skal bruge dem til, hvor mange penge du vil bruge og hvordan dit niveau er.
Jeg har selv:
http://www.oreilly.com/catalog/progexcel/
og
http://www.libris.dk/pcoginternet/oevrige_programmer/vis_produkt/shop/excel-2003-programmering-med-vba/?cHash=9c99a8228a
De giver i fællesskab en rigtig god introduktion. Den fra libris er dog nok mest en bog til begyndere og intet mere - for den stopper relativt tidligt. Den giver dog en god fornemmelse af hvad det hele handler om - og hvilke muligheder man vil få. Den anden er en rimelig tyk bog - hvor man nok skal nøjes med at læse nogle enkelte afsnit - men ellers bruge det som opslagsværk.

Generelt er det faktisk lidt ligegyldigt, hvilke bøger man vælger - da mange af de samme eksempler går igen.

Jeg vil dog sige at man kan komme rigtig langt med de to bøger jeg nævner + og så kan man jo altid udvide deres omfang ved at bruge hjælpefunktionen og internettet...

Venlig Hilsen

martin
Avatar billede x-lars Novice
25. januar 2007 - 22:04 #7
Hvis engelsk ikke er noget problem, er der en hel stribe her: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_/026-0228628-8782838?url=search-alias%3Daps&field-keywords=excel+vba

Jeg har købt et par stykker, og de er virkelig gode. Især Walkenbacks bøger er gode og instruktive.
Avatar billede mp67533 Nybegynder
26. januar 2007 - 08:45 #8
En generel anbefaling fra min side er at holde sig fra de helt "basale" bøger - det er foreksempel tynde hæfter og lign. de stopper ofte før man nærmest er kommet igang...