Avatar billede 0xffff Nybegynder
23. januar 2007 - 00:32 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Udtræk af bookmarks via java.

Jeg er ved at lave en lille side hvor jeg vil lave en applet som skal trække bookmarks ud fra en given browser.

Jeg har fundet et eksempel hvor jeg skal ned og kigge i filsystemet på brugerens computer. Men jeg tænkte det må kunne lade sig gøre nemmere ved at hooke sig fast i brugerens browser istedet.

Findes der en måde hvorpå man kan hooke sig på en brugers browser? Og hvis der ikke gør, hvorledes håndterer man så at finde ud af hvor brugerens booksmarks ligger på brugerens system?

Jeg tænkte i retning af windows miljøvariabler, men de kan kun lede mig til windows directory (hvis vi snakker om en bruger der surfer med windows). Derfra skal jeg jo så til noget gætværk ok brugernavn osv. hvilket jeg helst ville undgå.

Jeg ved det kan gøres vha. et activex objekt. Men nu vil jeg jo helst gøre det i java, så jeg også kan kontrollere andre browsere end lige netop IE.
Avatar billede cayman Nybegynder
23. januar 2007 - 07:53 #1
Hej, dette er ikke et hjælpende svar.
Jeg tror ikke det er muligt at slå brugerens bookmarks op indefra en applet. Det ville være et sikkerhedshul af karat hvis man kunne det. Tænk sig hvordan disse informationer kunne bruges af ondsindede personer.

Du siger at du kan få adgang til filsystemet, men har du prøvet at køre din applet fra en anden pc end den pc der agerer server? Jeg tror du har fået adgang fordi du er logget på din egen maskine. Håber da heller ikke dette er muligt

Men det kan da godt være det kan lade sig gøre. :o)
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
23. januar 2007 - 17:58 #2
Man kan sagtens tilgå filsystemet, hvis brugeren vel at mærke giver lov til det. Så hvis man signer sin applet, og brugeren accepterer, har du adgang.

Derudover tror jeg det bliver vanskeligt igennem Java at finde stier i windows - og specielt på brugerniveau. Jeg ved i hvert fald ikke hvordan det skulle kunne lade sig gøre.
Avatar billede 0xffff Nybegynder
31. maj 2007 - 13:10 #3
er ved at lave rengøring af mine tidligere posts. ved det godt skulle have gjort det før, men oh well :)

Smid begge et svar så kan i dele point.
Avatar billede cayman Nybegynder
31. maj 2007 - 13:29 #4
oki :)
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
31. maj 2007 - 13:31 #5
svar...