Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
22. januar 2007 - 20:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deling af mapper

Hej eksperter

Jeg har et netværk med 4 computerer. Når jeg ligger noget til deling kan de andre 3 se mapperne men de kan ikke få adgang.
De 3 andre kan godt dele med hinanden og jeg kan hente fra dem.
Når jeg højre klikker på en mappe giver jeg fuld adgang til alle og sætter flueben i alle rettigheder i "deling og sikkerhed" og det samme gør jeg i fanebladet "webdeling". Jeg har IIS installeret. og køre xp pro
mvh

Jess
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2007 - 20:47 #1
der er to måder at dele på, simpel fildeling, og (vi kalder den avanceret) fildeling.

Den ene indeholder "share" rettigheder, og her er der 3 muligheder, (sæt flueben i alle tre)

du skal nu gå til fanebladet sikkerhed, og tilføje en bruger ved navn "alle"
Denne bruger kan du så speciferer hvilke tilladelser han må have...

yderligere forklaringer kan du finde her.
incl. en video om emnet.

http://support.microsoft.com/kb/304040
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. januar 2007 - 20:58 #2
er det mon firewall..?

Er alle opsat ens mht. firewall. ?
Man kan undlade at have firewall på lan.?
Blot et bud..O)
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
22. januar 2007 - 21:05 #3
jeg har i øjeblikke deaktiveret firewall, kigger lige på det andet som hs skriver
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
22. januar 2007 - 21:17 #4
så lykkes det, tak, jeg havede fjernet fluebenet i mappeindstillinger/vis/brug enkelt fildeling i tidernes morgen for at kunne køre noget i IIS, det havede jeg glemt :-)

Henrik smid et svar og få dine velfortjente point.

mvh

Jess
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2007 - 21:38 #5
1. svar ! jeg takker.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. januar 2007 - 21:50 #6
velfortjent.!
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2007 - 10:41 #7
så skal du bare huske at accepterer svaret !