Avatar billede carsten-crh Nybegynder
25. maj 2001 - 16:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Deling af scanner

Jeg har et netværk, det køre - printer er delt MEN,
Scanneren kan jeg ikke finde på den anden maskine
WIN98. Køre over D-LINK HUB/SWITS
Den anden maskine køre med WINME.
Alt er delt Begge harddiske kan der skrives og læses på.Scanneren er sammenkoplet med printeren og det er en TWAIN MIRASCAN C310P.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. maj 2001 - 16:42 #1
jeg tror ikke der pt. er mulighed for at dele sin scanner via netværk, ihvertfald ikke uden extra software og scanneren skal nok også have sin egen port..
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. maj 2001 - 16:49 #2
Ah... Det skulle nok kunne lade sig gøre. Jeg kan bare ikke huske hvordan, men jeg mener faktisk blot at du skal dele din printer som med et drev..
Avatar billede qzar Nybegynder
25. maj 2001 - 16:58 #3
Jeg kan ikke se hvortfor du ville gøre det?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. maj 2001 - 17:04 #4
printer = Scanner ..
Avatar billede burningice Nybegynder
25. maj 2001 - 17:09 #5
hvordan IALVERDEN har du tænk dig at han skulle kunne dele sin scanner??
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. maj 2001 - 17:10 #6
jeg kan da sagtens se pointen, men har ingen ide om hvordan det skulle kunne lave sig gøre..
Avatar billede qzar Nybegynder
25. maj 2001 - 18:52 #7
Når han skal scanne skal han jo alligevel hen til det sted hvor scanneren står! Jeg kan godt se pointen men han kunne da ligeså godt bare scannne det ind i en computer og så hive det over i den anden istedet for alt det besvær!

-Jonas
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. maj 2001 - 18:55 #8
Når du skal printe skal du alligevel hen til det sted printeren står for at hente udprintet.. kan du følge mig..
Avatar billede qzar Nybegynder
25. maj 2001 - 18:58 #9
Jaa for at hente det men ikke for at printe det! Der kan du feks printe det ud til en der er i nærheden af printeren!
Avatar billede burningice Nybegynder
25. maj 2001 - 19:00 #10
thoeger_poertner>> det er nu ikke helt det samme alligevel... du kan jo godt printe 1000 forskellige sider ud UDEN at skulle gå hen til printeren før du er færdig. Men hvis du skal scanne 1000 sider ind kræver at du går frem og tilbage 1000 gange for at skifte side, med mindre du har en med automatisk papirfremføder. I tilfælde af at den har det kan du helt sikkert koble den på netværk og dele den den vej rundt.

Kan du følge mig??
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. maj 2001 - 19:01 #11
Jaja, du kan da også få en i nærheden til at putte ting i scanneren...

Lad os nu stoppe her, spørgsmålet går jo ikke ud på formålet med at dele en scanner med om hvordan man gør!
Avatar billede qzar Nybegynder
25. maj 2001 - 19:05 #12
Nemlig ;-)
har desværre ikke forstand på netværk :-(
Avatar billede burningice Nybegynder
25. maj 2001 - 19:05 #13
jeg har et program der kan dele din seriel port. Så hvis din scanner er seriel burde det ikke være noget problem!!
Avatar billede burningice Nybegynder
25. maj 2001 - 19:06 #14
ang. scanner på netværk kan jeg sælge en kombineret scanner/fax/printer til lidt under 100.000 hvis det var noget :D
Avatar billede carsten-crh Nybegynder
25. maj 2001 - 19:06 #15
Det er fordi det er min scanner og det er min søn der skal kunne scanne. Ja og printeren er sammen med scanneren. Vi har kontor/værelse lige ved siden af hinanden.
Nå, men jeg er ikke blevet klogere.

Hilsen Carsten
Avatar billede madskp Nybegynder
25. maj 2001 - 20:37 #16
Det lader sig ikke gøre hvis scanneren/softwaren ikke er beregnet til det. Scannersoftwaren kan nemlig ikke finde en evt. port på netværket på samme måde som en printer. Deling af printer er jo en funktion der er indbygget i windows og det er deling af scanner ikke!!
Avatar billede carsten-crh Nybegynder
25. maj 2001 - 22:31 #17
tak for det!

Det svar kan jeg bruge!

Tak MADSKP

Hilsen Carsten
Avatar billede madskp Nybegynder
25. maj 2001 - 22:34 #18
Det var så lidt og nu kan du også acceptere mit svar!!!