Avatar billede jakobverner Nybegynder
22. januar 2007 - 18:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til internettet

Jeg har netop installeret solaris 10, og nu vil jeg gerner forbindes til internettet over mit indbyggede trådløse netkort til min trådløse router.
Hvordan gør jeg det?
Jeg har aldrig arbejdet med solaris før... !
Avatar billede jakobverner Nybegynder
23. januar 2007 - 01:00 #1
Godt så, jeg har konstateret at Solaris ikke har drivers til at understøtte min NIC, både i wireless og wired. Således skal jeg ud og finde nogen driver til mine netkort først. Er der nogen der kender nogen links eller andre ressucer hvor jeg kan finde og installere drivere?
Avatar billede venturer Nybegynder
24. januar 2007 - 13:54 #2
Hvis du lige skriver hvilket netkort du har i maskinen kan det være lidt lettere at hjælpe :)
Avatar billede jakobverner Nybegynder
25. januar 2007 - 01:04 #3
Til det trådløse (hvilket jeg ville foretrække virkede) er det et:
Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

Og til det... ikke trådløse er det et:
Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC

Og også meget gerne et link med noget information om hvordan man installere driveren i Solaris :)
Avatar billede venturer Nybegynder
25. januar 2007 - 09:20 #4
Jeg må indrømme at jeg er temmelig rusten i Solaris :D
Men jeg fandt følgende som måske kan hjælpe med dit realtek kort:
http://forum.java.sun.com/thread.jspa?forumID=844&threadID=5103112
Der er en url nederst på siden til en pakke der måske kan virke.

Wireless har jeg ikke lige kunnet finde noget nærmere om.
Avatar billede jakobverner Nybegynder
14. februar 2007 - 15:02 #5
Måske jeg er for dum... ! Men jeg kan ikke installere den skide driver, jeg har helt droppet Solaris og prøver Mandriva Linux. Mandriva kan trods alt detektere mit netkort så jeg kan komme på nette, men altså stadig ikke over det trådløse netkort!

Jeg kan konkludere at Solaris HAR en driver til mit trådløse kort, men altså ikke distribuere den ud med Solaris installations-cderne... herre usmart!!!
Præcis det samme gælder for Mandriva.
Det gælder for både Solaris og Mandriva at man kan købe sig til support og på denne måde få lov til at opdatere sit system så mit trådløse netkort kan understøttes.
SÅ... styresystemerne er gratis, men support koster penge!!!
Avatar billede jakobverner Nybegynder
14. februar 2007 - 15:02 #6
venturer du bedes kaste et svar for at forsøge at hjælpe mig.
Avatar billede jakobverner Nybegynder
11. marts 2007 - 13:02 #7
Så svarer jeg da bare mig selv.... svar mig selv, sagde jeg
Avatar billede jakobverner Nybegynder
11. marts 2007 - 13:02 #8
Godt svaret... selv tak
Avatar billede venturer Nybegynder
28. marts 2007 - 12:00 #9
Ja godt svar :)