Avatar billede robson Nybegynder
22. januar 2007 - 10:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ASPUpload problem med filnavn

Jeg benytter ASPUpload til at uploade mine filer til serveren. Jeg arbejder med en flash fil, der kalder ASP upload filen 'bagved' - dvs. at det er i flash filen at multipart formen er defineret. Dette virker upåklageligt! ...næsten!

Jeg ønsker at bevare filnavnet og hvis en fil indeholder æ,ø,å så bliver det fysiske filnavn helt smadret.

fisk_æ_ø_Å.JPG
bliver til
fisk_æ_ø_å.JPG

Jeg arbejder på en udviklingsserver hvor der er installeret ASPUpload version 3.0. Denne version giver mulighed for at sætte codepage (http://www.aspupload.com/manual_unicode.html) - dette har jeg forsøgt, men uden held.
Ligeledes sætter jeg Response.CodePage = 1252

Er der nogle eksperter der har løsningen på problemet?
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2007 - 11:52 #1
Du kan prøve at putte <%session.lcid=1030%> ind i toppen. Du kan evt. se http://www.eksperten.dk/spm/710868
Avatar billede robson Nybegynder
22. januar 2007 - 12:01 #2
Det lader til at problemet er løst når bare jeg angiver ASPUpload Codepage til 65001 istedet for 1252 (altså UTF-8)

:o)