Avatar billede helena1 Nybegynder
21. januar 2007 - 14:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fra kryds til pen ved tegning

Hej

Jeg har fået trykket på noget da jeg arbejdede med Illustrator.
Når jeg tegner vises der et kryds istedet for en pen.....hvordan kan jeg ændre tilbage til pen værktøjet istedet for et kryds?

Jeg ser frem til at høre jer.
På forhånd tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. januar 2007 - 14:41 #1
har du prøvet at ændre det med værktøjsboksen (den aflange).
nogle redskaber er markeret med en lille sort trekant på knappen, holder man knappen nede et øjeblik dukker der tilsvarende muligheder.
Avatar billede helena1 Nybegynder
21. januar 2007 - 14:46 #2
Hej og tak for dit svar

Desværre er det ikke muligt. Holder jeg den sorte pil nede i værktøjslinien er der kun mulighed for at lave pen + - pen - eller anchor point.....jeg har stadig et kryds nårt jeg forøsger at tegne med den pen som så desværre ikke er der......har du evt. andre forslag?
På forhånd tak
Hilsen helena1
Avatar billede dortek Nybegynder
21. januar 2007 - 15:26 #3
CAPS LOCK for et kryds frem i stedet for det "rigtige" værktøj. Slå derfor CAPS LOCK fra. Det skulle hjælpe :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. januar 2007 - 15:41 #4
det ser ud til at dortek har tjek på det, jeg har ikke den store erfaring med Illustrator, bruger næsten kun Indesign og Photoshop.
Avatar billede dortek Nybegynder
21. januar 2007 - 15:45 #5
Hey Retaxes. InDesign og Photoshop er også mine favorit-programmer:-)
Faktisk er den funktion med Caps Lock og et kryds (som helena1 spurgte om) også gældende i Photoshop, hvis du en dag skulle støde ind i det...
Ha' en god søndag ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. januar 2007 - 17:30 #6
ja, der er ingen tvivl om at Adobe har bestræbt sig på at lave programmerne så ens som muligt, der er jo ikke grund til at lave 3 forskellige shortcuts.
Ha' selv en god søndag
Avatar billede helena1 Nybegynder
22. januar 2007 - 17:21 #7
Hej Dortek

Tak for hjælpen - det var lige den info jeg manglede.....så kan jeg komme videre...
Ha en herlig aften
Hilsen Helena1