Avatar billede gnuhest Nybegynder
21. januar 2007 - 00:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XP Tror jeg har Dualcore

Jeg har en Intel P4 3.2 GhZ. 800Mhz. FSB.

En dag da jeg så på mit keyboard (Logitech G15 med lcd skærm)
som har en process måler.. at stregen havde delt sig op i to.. men det var sikkert bare en software fejl..

Min computer genstarter 5-10 gange om dagen, for det meste når jeg åbner eller minimere et spil/program.

Men idag da den genstartede bootede den op med dette billede
Link: http://img77.imageshack.us/img77/8973/dda4no.jpg

Tager jeg fejl eller tror windows jeg bruger dual core?
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2007 - 03:13 #1
Du har sikkert bare HyperThreading aktiveret, så vil det ligne 2 CPU'er...
Avatar billede c-holst Novice
21. januar 2007 - 14:14 #2
Min computer genstarter 5-10 gange om dagen, for det meste når jeg åbner eller minimere et spil/program.

er det ved at være tid til en omgang vinterrengøring
fx en repair, nyinstallation af drivere, opdatering hos M$ og lidt andet godt.

sig til hvis du er interesseret
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2007 - 16:13 #3
Det lyder også som man måske skulle køre en RAM-test (hvis den efter geninstallationen bliver ved med at reboote spontant)...
Avatar billede gnuhest Nybegynder
22. januar 2007 - 02:10 #4
http://img77.imageshack.us/img77/8973/dda4no.jpg
Kommer nu, hver gang jeg tænder for compen.. og en slaks scan som jeg aldrig har set før.. dog går det hurtigt..

Hvordan deaktivere jeg det her pjat ? alså dualcore OFF
Avatar billede coderdk Praktikant
22. januar 2007 - 02:42 #5
ved ikke med den scan, men HT disabler du i din BIOS...
Avatar billede c-holst Novice
22. januar 2007 - 23:18 #6
fik du løst problemet ved at disable HT
Avatar billede c-holst Novice
22. januar 2007 - 23:19 #7
du kunne jo også prøve systemgendannelse til et tidlige punkt. hvis det fx er en opdatering af en art der har givet dette problem kunne du jo være heldig
Avatar billede gnuhest Nybegynder
23. januar 2007 - 08:34 #8
Jeg har disabled HT men den gider sku ikke stoppe.. og nej jeg har ikke opdateret siden sidste formatering..
Avatar billede c-holst Novice
26. januar 2007 - 15:19 #9
prøvede du systemgendannelse?

og ellers kunne du jo ty til en omgang repair

http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede gnuhest Nybegynder
29. januar 2007 - 18:40 #10
Lukker, problemet ikke løst ;(
Avatar billede mcgoat Nybegynder
29. januar 2007 - 18:42 #11
du kunne jo prøve hvad c-holst skrev? eller i det mindste sige om du har prøvet, og hvad resultatet blev