Avatar billede dallezuper Nybegynder
20. januar 2007 - 22:28 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Paassword ved opstart?

Hejsa,

Er det muligt at have password på sit outlook ved opstart? altså sådan at man slet ikke kan komme ind i programmet uden at have et password?

På forhånd tak.

Mvh
Daniel
Avatar billede kalp Novice
20. januar 2007 - 22:30 #1
det med password til at hente og sende emails det kan du godt..

pt. har du sat den til at huske dit password.. du skal gå i konto indstillinger og fjerne flueben ved password.
Avatar billede hafus Praktikant
20. januar 2007 - 22:46 #2
Nej du kan ikke umiddelbart sætte password på selve programmet. Som kalp siger kan du fjerne passwordet fra din pop, men "fremmede" kan stadig åbne din mail og læse de mails du allerede har modtaget. Med du kan lave en bruger i XP med password du logger ud hver gang du forlader maskinen. Det vil løse problemet.
Mvh
Rasmus
Avatar billede dallezuper Nybegynder
20. januar 2007 - 22:54 #3
Hejsa,
Okay, det er nemlig problemet med de mails der allerede ligger der. Min com skal til Rep. så vil helst ikke have nogen kigger. Ved godt de nok ikke gør det. men der er mange fortrolige ting i mails, som alle nok har.

Slet ingen ting der kan gøres? gider ikke slette dem alle, og tage backup og så ligge dem ind igen. men det kan nok blive nødvendigt?
Avatar billede dallezuper Nybegynder
20. januar 2007 - 22:54 #4
Hvad så med password på mapper? ved der findes et program til sådan noget?
Avatar billede kalp Novice
20. januar 2007 - 22:57 #5
hvis du trykker på filer-> import export > så kan du exportere dine mapper... dvs. du får nogle filer med en kopi af dine ting i... så kan du slette alle dine mails bagefter, men en god ide er at du lige tester på en anden maskine om du kan importere filen! hvis nu der skulle være fejl i.
Avatar billede dallezuper Nybegynder
20. januar 2007 - 23:00 #6
hej Kalp

=) lige præcis det jeg har gjort. men er bare så langsommeligt at skulle gøre. Men kan forstå det er eneste udvej.

Hvad med password på mapper?
Avatar billede kalp Novice
20. januar 2007 - 23:01 #7
jeg kender desværre ikke til andre muligheder:)
Avatar billede dallezuper Nybegynder
20. januar 2007 - 23:03 #8
okay. takker for hjælpen.

Det bliver en split pot =)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2007 - 10:46 #9
Husk at tage backup af dit drev, da reparatøren har ret til at formattere din disk ved rep.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2007 - 20:26 #10
Jeg ved du har lukket, men du kan sætte password på din outlook ved opstart. Det har jeg selv.
Du skal vælge (har eng. version) File - data file management. Marker den fil du vil have password på. Kan være outlook.pst hvis du ikke har givet den et navn.

Jeg kan ikke huske, om der står at du tildeler et password første gang. Jeg kan ændre mit fra det jeg har i dag, til et nyt. Men det er der du skal gå ind. Hvis du derefter tager en sikkerhedskopi af din pst fil, vil den have samme password, så du skal huske det (også fremover).
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2007 - 20:27 #11
glemte at sige, at du skal vælge settings for at komme til dialogen med password
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2007 - 20:29 #12
Det hedder på dansk:
Filer - Datafilstyring - Indstillinger.