Avatar billede rolflagoni Nybegynder
20. januar 2007 - 16:31 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

TÆL.HVIS med 2 kolonner

Jeg har et spørgeskema, hvor jeg gerne vil tælle sammen hvor mange besvarelser der er.

Men jeg vil samtidig også gerne sortere således det kun er folk fra et bestemt firma der bliver talt.

Krydserne står i B4:B134, og firmanavnet for besvarelsen står i Q4:Q134.

Jeg vil så gerne have den til at sammentælle hvor mange "x'er" f.eks firma 1 har sat.

Det er ikke noget problem at lave en TÆL.HVIS, hvor den viser mig totalen af "x'er" i kolonne B, men hvis den samtidig lige skal kigge i Q kun returnere firma 1, så kan jeg ikke få det til at du.

Nogen gode ideer?

Rolf
Avatar billede excelent Ekspert
20. januar 2007 - 16:49 #1
=SUMPRODUKT((B4:B134="x")*(Q4:Q134="Firma1"))
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
20. januar 2007 - 17:33 #2
Takker... smider du ikke lige et svar...
Avatar billede excelent Ekspert
20. januar 2007 - 17:39 #3
velbekom
Avatar billede excelent Ekspert
23. januar 2007 - 16:39 #4
ja så skal du blot markere box med mit navn og klikke acepter