Avatar billede princewhite Nybegynder
20. januar 2007 - 16:08 Der er 4 kommentarer

Simple inframe struktur med specik visning

Hejsa,

Jeg håber der er klogt hovede der kan hjælpe mig med et enkelt spørgsmål. Jeg har ledt og ledt efter mulighed for selv at definere visning i et iframe, men desværre indtilvidere har det ikke kunne lade sig gøre :( så måske nogen har prøvet noget lignende.

For at konkretisere det har et site på eksempelvis 1000x1000 pixes. Dette vil jeg gerne have i en iframe på et andet side, men jeg ønsker kun en del på 250x250 af den oprindelig side vidst i framet. Eksempelvis den nederst kvadrant til højre, men kan det overhovedet lade sig gøre at angive en sådan form for absolut posiion?

Håber jeg har forklaret det ordentligt :)
Avatar billede roenving Novice
20. januar 2007 - 16:11 #1
Nej, du kan ikke få lov til at gøre nogetsomhelst ved noget der kommer fra et andet domæne, hvis bare browseren er under 13 år gammel !-)
Avatar billede princewhite Nybegynder
20. januar 2007 - 16:54 #2
æv hvor trist :( måske det lade sig gør med layers istedet så.. takker
Avatar billede roenving Novice
20. januar 2007 - 16:59 #3
-- hvis det kommer fra et andet domæne, kan du ingenting, men du kan naturligvis loade koden, f.eks. vha. XMLHttpRequest og så hente det, du skal bruge, der !-)
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2007 - 15:13 #4
<ole>

XMLHttpRequest kan også kun bruges fra samme domæne  =)

/mvh
</bole>