Avatar billede viperfx102 Nybegynder
20. januar 2007 - 15:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Router firewall vs. XP el. anden

Hvilken firewall skal jeg vælge at bruge?
Er den i min router (ZyXEL Prestige 2602HW) fra Fullrate fin nok eller skal jeg have mig en firewall på alle mine pc'er?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2007 - 15:30 #1
Du sammenligner heste med æbler og det kan man ikke rigtigt.

Du skal anvende firewallen i din router til trafik filtrering, det er den nemlig rigtig god til og så bør du have en personlig firewall på alle maskiner.

XP's firewall er rigtig dårlig og kan kun bruges til at beskytte din maskine til du har hentet en anden. Jeg vil anbefale at du kikker på Comodo, derer gratis og virker fornuftig
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 16:07 #2
Hej. Håber ikke, at jeg spammer ved at komme med en bemærkning?

bufferzone: "Virker fornuftig" skriver du.
Men er det bare i forhold til at den er gratis, eller er det i forhold til det som en Firewall nu engang skulle kunne - altså at holde hackere og andet snavs ude og skjule PC-portene?

Hvis forslaget er i forhold til det som en Firewall nu engang skulle kunne, er det et rigtigt godt bud, bufferzone! *Thumbs up*! Specielt hvis Comodo er lige så god som den jeg bruger, nemlig Kerio (som koster penge).
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2007 - 17:29 #3
De testst jeg har lavet har ikke afsløret nogle tekniske svagheder i forhold til zonealarm, Sygate og tiny dne virker ganske fornuftig i forhold til både gatis og betalte
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
22. januar 2007 - 18:41 #4
Cool, tak