Avatar billede niceguy21 Nybegynder
20. januar 2007 - 13:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mobile arbejdspladser med direkte adgang til serveren?

Hej eksperter....

Jeg har startet et lille firma.

Jeg har en server stående på kontoret, hvor hver medarbejder har en mappe.

Det kunne være smart hvis de kunne få adgang derhjemme fra, til ugesedler osv.

Hvad kræver sådanne en løsning, og hvor sikker er den?

Den ene er meget i jyland, så det kunne være fedt hvis han ikke skulle slæbe rundt på en masse hardware, bare tilslutte sig nettet, og så have adgang...

På forhånd tak!
Avatar billede roenving Novice
20. januar 2007 - 13:17 #1
Såvidt jeg husker kan en ordentlig windows-server det nødvendige fra starten, så prøv at google, f.eks. http://www.google.dk/search?hl=da&q=internetadgang+til+filer+windows&meta=

-- som bla. gav dette link:

http://download.microsoft.com/download/3/b/6/3b6c5404-0d3e-43a3-94f9-3e40e2978a4d/Kunde_Folder_m_SBSC%20logo.pdf
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
20. januar 2007 - 14:54 #2
Den bedste og sikreste metode jeg kender er et VPN (Virtuelt Privat Netværk) hvor man kobler sin hjemme computer på firmaets interne netværk gennem internettet.

Så vil medarbejderne kunne bruge netværket presist som hvis han sad ved en computer i firmaet mens han fysisk befinder sig derhjemme.

Det er et meget smpelt sysem at sætte op på klienerne og det kræver bare at firmaet har en VPN server kørende. (Hos os har vi brugt en linux, da den for det først er meget sikker i og med at den bruger en 128 bit kryptering. Også er den jo som bekendt gratis :))
Avatar billede intenz Novice
21. januar 2007 - 13:50 #3
Hvis du vil have en lidt nemmere løsning kunne Hamachi måske være en mulighed?
http://hamachi.cc/