Avatar billede karsberg Nybegynder
20. januar 2007 - 11:24 Der er 11 kommentarer

nyt bundkort og cpu

hej jeg har lige købt ny pc, men har været lidt for hurtig..

jeg har fået af vide at mit bundkort "foxconn" er et billigt og dårligt bundkort..

men hvilket bundkort og cpu vil i anbefale??

jeg spiller wow og den køre det ok..
mit skærmkort er et g-force 7900gs club 3d, er det et ok skærmkort?

så jeg skal ha et nyt bundkort og cpu men hvilket??
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2007 - 11:30 #1
Hvorfor også ny CPU?
Foxconn er ikke så kendt på det danske marked, men kortene er absolut ikke i den dårlig ende.
Avatar billede karsberg Nybegynder
20. januar 2007 - 11:36 #2
jeg fik af vide i en anden butik end der hvor jeg havde købt computeren at det var et rigtigt dårligt bundkort..

og de snakkede noget om 4mb cache i cpu var det bedste..

jeg har ikk så meget forstand på det :-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2007 - 11:38 #3
Nok et mærke de ikke selv fører - så har de jo mulighed for at sælge dig et nyt :)
Avatar billede karsberg Nybegynder
20. januar 2007 - 11:41 #4
de ville faktisk ikke råde mig til at skifte pga jeg lige havde købt computeren..

det skal lige siges at computeren kører rigtig fint indtil nu..
nu er jeg lidt i tvivl om det ville være dumt at skifte..

jeg ved jeg kan sætte sata harddisk til bundkortet, men ville de gi noget mere hastighed?
Avatar billede karsberg Nybegynder
20. januar 2007 - 11:44 #5
og er grafikkortet et ok kort??
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2007 - 11:45 #6
Det er abslolut ok det grafikkort.
Avatar billede karsberg Nybegynder
20. januar 2007 - 11:48 #7
lige et sidste spm, ville det så være tåbeligt at smide en sata harddisk i maskinen?

den jeg har nu er en alm harddisk..
Avatar billede off-line Nybegynder
20. januar 2007 - 12:50 #8
"det skal lige siges at computeren kører rigtig fint indtil nu..
nu er jeg lidt i tvivl om det ville være dumt at skifte.."
Det er jo ligefrem morsomt det her. Du skriver faktisk: Det hele kører rigtigt fint,
hvad skal jeg gøre? Du skal selvfølgelig lade det køre *G*
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2007 - 19:56 #9
SATA er en del bedre - specielt hvis er skal hentes meget data.
Avatar billede karsberg Nybegynder
21. januar 2007 - 10:30 #10
gotfred..

jeg har da ikk skrevet på noget tidspunkt at maskinen ikke kører fint..
men jeg har spurgt om mit bundkort var noget lort, og om det ville gi mig noget mere power at smide en sata harddisk i..
Avatar billede off-line Nybegynder
21. januar 2007 - 10:48 #11
Det skriver jeg da heller ikke. Jeg citerer dit netop for at skrive, at den
kører rigtigt fint! Det er det der er det morsomme. Du har en maskine, som
kører fint, og så bekymrer du dig. Det er rigtigt, at en Sata disk kører en
snule hurtigere, men ikke så meget, at det kan betale sig, at skifte en
velfungerende Ata (Ide) ud med Sata. Det er spild af penge, med mindre du
konstant arbejder med meget store data mængder, som stigers er inde på.