Avatar billede whitestone Nybegynder
20. januar 2007 - 09:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Absolut path til filer

Hej

I mit system bliver der brugt absolut sti ned til mine fil placeringer på udbyderens webserver f.eks

<appSettings>
    <add key="FileStorage" value="d:/web/domain.dk/www"/>
</appSettings>

Men nogle udbyder accepter ikke absolut stier, så hvordan får jeg det skrevet om ud fra en virtuel sti ?

Noget med server.MapPath() vil jeg tro
Avatar billede brynil Nybegynder
20. januar 2007 - 12:53 #1
Prøv med: Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")
Avatar billede whitestone Nybegynder
20. januar 2007 - 13:37 #2
Hej brynil

Jeg har fundet ud af hvad den absolutte sti er vha. at indsætte Response.Write(Server.Mappath("/")) på en af mine websider, men hvordan får jeg den ind i ovenstående i stedet for "d:/web/.....".

Hvad skal jeg skrive før linien <add key="FileStorage" value="d:/.... og hvad skal jeg skrive i value feltet.

Det er sikkert noget som alle ved - bare ikke jeg :-)
Avatar billede brynil Nybegynder
20. januar 2007 - 14:39 #3
Prøv at angive stien med \ istedet for /. Hvad angår din udbyders manglende accept af stiangivelse, har jeg ikke været ude for. Har dog heller ikke haft så mange :)

Du kan jo evt. se stien på dit website ved at køre en testside med en response.write(Request.Server... osv eller din egen variation med server.mappath og se om du kan få det til at fungere. Men brug \ i stiangivelsen.
Avatar billede thrytter Nybegynder
20. januar 2007 - 15:29 #4
Syntes det er lettere dumt/uheldigt, hvis du begynder at referere til en absolut adresse/sti på webserveren. Den absolutte adresse er egentlig ligegyldig for dig, og bør kunne ændres af udbyderen uden at det skulle få større betydning for dit projekt.

Kan ikke se at udbyderen skulle have noget imod absolutte stinavne. Hvis du eks. bruger Server.MapPath() får du netop et absolut stinavn til videre brug. Gætter på at du forsøger at læse/skrive et sted hvor du ikke har de nødvendige rettigheder.

Hvis din FileStorage key skal bruges i forbindelse med upload kan du bare angive navnet på mappen i value, eks. "/files/" eller "/images/" og bruge Server.MapPath(_EnEllerAndenMappe_) for at få det absolutte stinavn.
Avatar billede brynil Nybegynder
20. januar 2007 - 15:57 #5
>>thrytter - et spørgsmål jeg har tænkt lidt på. Hvorfor al den fuzz omkring stinavne o.l. i fx. web.config som jeg formoder whitestone taler om?

Har en uvedkommende adgang til siderne har han/hun vel også adgang til at kunne misbruge en server.mappath kommando på sitet og finde stien.

Jeg kan forstå det er væsentligt med passwords og at man selvfølgelig i almindelighed skal gøre det så svært tilgængeligt som muligt. Men jeg synes egentlig stierne på en ordinært websted er rimelig enkle at få fat i.
Avatar billede whitestone Nybegynder
23. januar 2007 - 22:59 #6
Hej thrytter

Det er bla. under upload m.m hvor jeg bruger FileStorage key'en.

Det skal måske lige siges at jeg ikke selv har lavet programmet (mindre erfaren is asp.net) - det er købt.
Jeg vil bare have ændret noget af det jeg synes ikke er så smart.

Derfor var jeg ude efter få tilpasset min kode øverst så jeg som bruger / reseller ikke skulle bekymre mig om den absolutte stil men have en generisk / generel kode der tog højde for de fleste situationer / server opsætninger.

Så ganske simpelt hvad skal jeg skrive i stedet for "d:/web/domain.dk/www" og hvordan får jeg Server.MapPath med ind i det
Avatar billede whitestone Nybegynder
29. januar 2007 - 22:51 #7
Over and out :-(