Avatar billede poul12 Nybegynder
25. maj 2001 - 13:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hard disk fail (80)

Hvad f..... betyder det?Er der nogen der kan forklare mig det?Computeren er forholdsvis gammel.Skal først installers med dos,win 3.11 og så win95.Så ved i det!
Men hvad BETYDER HARD DISK(S)FAIL (80)???????HJÆLP
Avatar billede makse Nybegynder
25. maj 2001 - 14:14 #1
Det kan være en løs forbindelse. Check at kablerne, der går til harddisken, sidder rigtigt. Prøv evt. et andet kabel. Check også at den er jumpet rigtigt.
Hvor stor er harddisken?
Avatar billede poul12 Nybegynder
25. maj 2001 - 15:10 #2
Den er ikke ret stor - 400 et eller andet!
Jeg synes jeg har gået det hele igennem.
Men hvad betyder det (80)bagved?
Avatar billede makse Nybegynder
25. maj 2001 - 15:14 #3
Det er en fejlkode. Normalt betyder fejl 80, at der ikke kan skabes forbindelse til harddisken. Og det er mange gange en kabel-fejl.
Men hvis harddisken er defekt, eller sidder sammen med en anden enhed, som den ikke kan samarbejde med, så kan fejlen også opstå.
Har du prøvet at autodetecte den i bios?
Avatar billede poul12 Nybegynder
25. maj 2001 - 15:21 #4
Ja det har jeg og den bliver ved med at give mig den fejlmeddelse og jeg synes at jeg har været det hele igennem,jeg er lost.Og den maskine er kun til at skrive på - ikke andet.Og min daatter bruger den og hun er godt nok tilfreds selvom den er gammel og \"antik\"..
Avatar billede makse Nybegynder
25. maj 2001 - 15:27 #5
Prøv at starte op på en DOS diskette, og lav en Fdisk /mbr

Ellers kan du jo prøve at ompartitionere harddisken. (Fdisk, husk at alle data går tabt)
Avatar billede makse Nybegynder
25. maj 2001 - 15:29 #6
Det kan også være harddiskcontrolleren på bundkortet der er defekt.
Hvis du har mulighed for det, så prøv harddisken i en anden computer.
Avatar billede poul12 Nybegynder
25. maj 2001 - 15:31 #7
Ja den kan jeg jo prøve hvis den tager imod når der ikke er et c:\\ drev den køre jo på a:\\ drev men jeg kan jo prøve!Tak fordi du prøvede på at hjælpe.Du får de 60 point.
Avatar billede makse Nybegynder
25. maj 2001 - 15:33 #8
Tak for det. Men du behøvede ikke at acceptere mit svar allerede. Det kunne jo være der kom andre med \"guldkorn\"
Sig til hvis du får andre problemer med det.
Avatar billede poul12 Nybegynder
25. maj 2001 - 15:35 #9
Ok!!!!!