Avatar billede kdt217 Nybegynder
19. januar 2007 - 16:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Forbindelse til MSSQL server fra IIS

Hej
Jeg har download'et en MS SQL server express, og jeg anvender MS IIS på en XP-maskine.

Jeg har en lille test-database på sql-serveren. Jeg har et lille java-program, og jeg kan hive data ud og ind i databasen uden problemer.

Mit problem er at få noget tilsvarende kode til at virke under IIS, idet jeg anvender basic-script.

Måske har du et ultra-lille og kørerende eksempel, som kan oprette en forbindelse til databasen, hente lidt trivielt info, samt lille forklaring på opsætning af mssql (eller iis, eller ...) hvis det er problemet.

mvh k
Avatar billede softtail Nybegynder
19. januar 2007 - 21:16 #1
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. januar 2007 - 21:46 #2
Her er en guide til hvordan du kan gøre det:
http://asp.net/learn/dataaccess/tutorial01vb.aspx?tabid=63
Avatar billede kdt217 Nybegynder
20. januar 2007 - 20:15 #3
Grunden til at jeg stiller spørgsmålet er, at jeg kigger på noget kode, som nogle andre har lavet, og som er et par år gammel.

Jeg har nu anvendt windows 2000 Server (med IIS) og Windows SQL server 2000. Her rettede jeg et par steder i kaldet til databasen, og jeg fik umiddelbart tingene til at køre.

Kan I forklare mig, hvorfor der tilsyneladende er forskel på windows XP med IIS + SQL Express og på Windows 2000 med IIS og SQl server 2000 ?
/k
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. januar 2007 - 20:18 #4
iis delen er der ikke den store forskel på.
Men der er meget stor forskel på hvordan du connecter til databasen.
Sql server 2000 kører som en decideret server instans. sql server express kan ligge som en mdf fil på harddisken og kører derfra.
Det kræver dog at sql server 2005 express er installeret.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2007 - 04:07 #5
samme teknik som virker med 2000 burde også virke med 2005 selvom 2005 har fået
nogle ekstra muligheder
Avatar billede kdt217 Nybegynder
22. januar 2007 - 21:08 #6
Ok, tak for input. Læg et svar, så deles points ud.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 08:00 #7
svar :)
Avatar billede kdt217 Nybegynder
28. januar 2007 - 14:17 #8
Hej
Jeg vil gerne dele points ud til alle deltager
mvh K
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2007 - 15:57 #9
.