Avatar billede searchjob Nybegynder
18. januar 2007 - 22:51 Der er 3 kommentarer

Hvordan måler google sin 'placering'

Hvordan regner google på sidernes 'placering'?

F.eks hvis man søger på "vejr" kommer der en side frem først i rækkefølge.

Hvordan gør de mon??
Avatar billede goose Nybegynder
19. januar 2007 - 05:10 #1
Det handler bl.a. om relevans, altså viser google først de sider som google mener har mest relevans for det søgte ord.

Når jeg skriver bl.a., så skyldes det at dette kun er en faktor ud af mange, der er indgår også antallet af backlinks og ikke mindst relevansen af disse, alder på sitet, opdateringsfrekvens og mange andre ting som kun google ved :o)

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. januar 2007 - 07:36 #2
Det er et hav af faktore der indgår, her er blot nogle få.

- hvor mange andre sider der linker til din side og hvor mange af disse der også handler om "vejr" eller og vejrrelatiered ting
- Hvor mange gange ordet "vejr" forekommer på din side og om det forekommer i overskrifter, i sidetekst, som den aktive del af links, i meta description, i title tag, i title attributter, i alt tekst og meget mere.
- hvilke sider du linker til, jo flere vejrrelevante sider du linker til jo bedre, der forstærker din sides teema.
- hvordan dit sites interne link struktur er sat sammen
- hvor meget indhold du helt generelt har på siden og hvilket tema dette indhold har

og masser af andre småting
Avatar billede andre12 Nybegynder
09. februar 2007 - 12:20 #3
Hej Searchjob
Jeg her skrevet en artikel om det her:
http://www.effektivmarkedsfoering.dk/default.asp?P=Hvad-vil-Google-have.79.15.55.15
Mvh,
Christian