Avatar billede simplus Nybegynder
18. januar 2007 - 21:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Drømmejob - smid en ide

Jeg skal så småt til at vælge en uddannelse, og vil meget gerne finde ud af hvad jeg gerne vil i livet. Jeg har undersøgt markedet en hel del og taget en masse personligheds-tests, jeg får altid at vide at jeg enten kan blive chef/leder da jeg har styr på sagerne og er et ordensmenneske, osv. udover det kunne jeg også få en masse frilufts-job som jeg kalder det. Dvs. et job hvor man er ude i naturen hele tiden.

Jeg vil lige kort beskrive mine interesser og smide lidt info:

- Jeg elsker at være ude i naturen.
- Et job hvor jeg sidder stille hele dagen, er ikke noget for mig.
- Det findes intet bedre end at rejse og opleve andre kulture for mig
- Jeg kan godt lide at rådgive folk, og at være chef/leder, istedet for 'bare en ansat'.
- Jeg bryder mig ikke om tal og økonomi
- Jeg kan sagtens programmere, og designe websider samt lave applikationer store som små, men jeg søger ikke et job indenfor IT.
- Jeg interessere mig for dyr, dog ikke almindelige dyr som heste, hunde og katte f.eks., det skal helst være eksotisk! Evt. noget jungle/regnskov udflugt
- Jeg er meget tilpas med at tale engelsk
- Jeg vil helst gerne have et job hvor alt ikke er planlagt, men der kan komme uventede projektor og opgaver
- Jeg tænker meget abstrakt og prøver altid at finde løsninger uden for det 'normale'.

Ovenstående er ikke retningslinier, men lidt info om hvad jeg står for. Det skal give jer et indtryk, dvs i kan sagtens komme med andre forslag. Dermed er der frit valg på alle hylder!

Mvh. Simplus
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2007 - 21:37 #1
bliv officer, og sig op når du har fået rang af Kaptajn.
og husk at de menige også er mennesker  ;O)
Avatar billede simplus Nybegynder
18. januar 2007 - 21:49 #2
Har lige læst på ug.dk om officer i flyvevåbnet og det ser vildt spændende ud!

Flere forslag er selvfølgelig velkomnne...

Ps. det skal lige siges at jobbet meget gerne må være uden for danmarks grænser, det må faktisk gerne være hvor som helst i verden.
en ting til: jeg har en stor interesse til sport, især amerikansk fodbold, samt traditionel fodbold
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
18. januar 2007 - 21:50 #3
- Jeg bryder mig ikke om tal og økonomi --> Det er nok en af de ting du skal lære lidt om hvis du vil være chef.

Men som der allerede er forslået, så lyder sådan noget officer som en fin vej. Der er mange forskellige veje man kan vælge, og mange af disse passer på dine interesser.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2007 - 21:51 #4
selv hvis du vælger officer, så skal du have sat dine mål, inden du begynder. Ellers ender du bare med at blive skuffet.
Avatar billede simplus Nybegynder
18. januar 2007 - 22:06 #5
Hvad med et udendørs job i USA? Hvilke muligheder er der? Eller i Australien, der burde være tonsvis af muligheder der?
Avatar billede drbean Nybegynder
18. januar 2007 - 22:52 #6
Hvad med dykkerinstruktør? Du kan dog ikke leve af det i DK, men i udlandet skulle det ikke være noget problem. Det kræver dog en masse dyk før, men det er bare at komme igang. :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. januar 2007 - 09:09 #7
hvad med natur vejleder?
Avatar billede johnlykk Nybegynder
19. januar 2007 - 14:00 #8
Hvad med at søge et job i Randers regnskov-de fleste af dine ønsker stemmer da med dette sted.
Lilium
Avatar billede simplus Nybegynder
19. januar 2007 - 21:23 #9
Ja dykker har jeg faktisk også tænkt på! Det kunne være dejligt at dykke i koralrev...

Med hensyn til randers regnskov, så lyder da faktisk som en hel fin ide, de har hvad jeg vil have og det ligger i DK.

Jeg siger mange tak til jer begge. Begge ting er skrevet på min liste.

Flere bud er velkommne, nogle svar er ligeså velkommne.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
20. januar 2007 - 01:57 #10
Man kan faktisk også finde håndværksmæssige områder hvor du kan passe ind, både ved tømrer, murere mv.
Avatar billede simplus Nybegynder
29. januar 2007 - 00:39 #11
Det er da vist et stykke tid siden jeg sidst var forbi her :-)

Jeg har gjort mig nogle tanker om hvad jeg kan lide at lave og er nok mere klar i hovedet nu end jeg var før. Jeg har fundet ud af at jeg alligevel godt kan leve med et job i IT branchen - bare som multimediedesigner. Det er et meget afslappet og fedt job.

Dermed er det ikke sagt at jeg har afskrevet alle de udendørs job som i foreslog, de ligger faktisk højere på listen end multimediedesigner!

Kort sagt, er jeg blevet klogere på mig selv.

Da ingen andre end christiansenbo er kommet med et svar, går jeg ud fra at i ikke ønsker at få point.
Tak for en god diskuttion!
- Lukker og slukker...