Avatar billede musial Nybegynder
18. januar 2007 - 14:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Købe bil fra udlandet

Hejsa, har hørt, hvis man køber en bil, som har en vis alder, man så IKKE skal betale afgift af bilen?

Tænkte på at købe en bil nede i Tyskland, men ved ikk hvor gamle de skal være før, man undgår den STORE afgift.

håber i kan hjælpe.

Tak på forhånd
Avatar billede coderdk Praktikant
18. januar 2007 - 14:47 #1
Du skal desværre altid betale afgift for at få den indregistreret i danmark ;)
Du kan selv prøve at beregne hvad du skal betale her: http://modep.toldskat.dk/
Se i øvrigt en af de mange guides: http://www.hi-speed.dk/Guide_Import/Import.html
Generelt mener jeg ikke det rigtig kan betale sig at importere selv... Mange gange kan du finde den samme bil til samme penge i danmark...
Avatar billede coderdk Praktikant
18. januar 2007 - 14:47 #2
Avatar billede musial Nybegynder
18. januar 2007 - 14:59 #3
Det er jo komplet SINDSYGT, med de danske afgifter, man kan seriøst ikk få en fed bil, medmindre, man kommer fra en rig familie, eller har et veluddannet arbejde, eller bare er PISSE KRIMINEL!

tror så snart jeg får mulighed så væk fra Danmark, og ned til de varme lande hehe...

Mange tak for hjælpen coderdk, du må meget gerne svare, så jeg kan give dig point :)
Avatar billede coderdk Praktikant
18. januar 2007 - 15:01 #4
Jeg er helt enig - jeg har en skodbil (ok, den er sgu fin nok til mig) fra '92 - som jeg selv importerede fra udlandet. Så jeg har prøvet det ;) Det kunne ikke betale sig. Jeg kunne seriøst have købt den samme i Danmark for de samme penge... Minus besværet :)
UD MED AFGIFTEN! Eller sæt den ned til under 100% - en 30-50% ville være fint ;P
Avatar billede robotten Praktikant
18. januar 2007 - 15:22 #5
Var der ikke engang en side, hvor man kune købe store ældre biler som fx mercedes og BMW. Det avr frikørte taxier, men km. tallet er ikke så højt som herhjemme, så man kunne få en rigtig flyder for billig penge.
Avatar billede martin_moth Mester
18. januar 2007 - 16:00 #6
musial:
"Det er jo komplet SINDSYGT, med de danske afgifter, man kan seriøst ikk få en fed bil, medmindre, man kommer fra en rig familie, eller har et veluddannet arbejde, eller bare er PISSE KRIMINEL!

tror så snart jeg får mulighed så væk fra Danmark, og ned til de varme lande hehe..."

Til gengæld får du en rigtig god uddannelse, du kan endda få en længervarende og evt. en phd hvis du skulle have lyst. Og du får en ny hofte (efter lidt ventetid) hvis du skulle have brug for det. Du får sikkerhed når du rejser rundt i de varme lande som du jo gerne vil. Der er så meget andet du får, så hul i at du ikke får en fed bil. Der er vigtigere ting ;o)
Avatar billede a1a1 Novice
18. januar 2007 - 16:21 #7
når en bil er en veteranbil er afgiften meget lav, men det kræver at den er min 35år gammel...

;o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. januar 2007 - 16:34 #8
Hvis ikke afgiften var der ville vores betalingsbalance ikke se saerlig god ud.

Jeg vil anbefale at flytte til Tyskland og saa kan du köbe dig en billig bil.
Avatar billede musial Nybegynder
18. januar 2007 - 17:04 #9
martin_moth Citat: Til gengæld får du en rigtig god uddannelse, du kan endda få en længervarende og evt. en phd hvis du skulle have lyst. Og du får en ny hofte (efter lidt ventetid) hvis du skulle have brug for det. Du får sikkerhed når du rejser rundt i de varme lande som du jo gerne vil. Der er så meget andet du får, så hul i at du ikke får en fed bil. Der er vigtigere ting ;o)

ja, det dejligt med fri uddannelse og en KÆMPE SU, på 4718 kr. det kan man så ikke rigtig leve af, jeg gik fra HHX til HG2, og fik Merrit i mine fleste fag, og derfor kunne jeg ikk få SU, og kommunnen ville ikke engang hjælpe med min bus billet på 1040 kr. det holder jo ikke.

og det med behandling, tja, folk dør i ventetiden, ved ikk hvor godt det er, men selvfølgelig godt med mindre alvorlige ting.

oxmulder58
Hvis ikke afgiften var der ville vores betalingsbalance ikke se saerlig god ud.

Well, Danmark er en af de rigeste lande i verden, har et STORT MILLIARD overskud..

Ved godt det måske er dumt at sammenligne med Sverige, men de har ikke sådan en LATTERLIG afgift på biler, motorcykler osv. Der kan du købe en bil fra Tyskland, og indregistrere den til sølle 5000 Svenske kroner, som svare til omkring 4000 DKK.

Hvorfor kan Danmark, ikk lære noget af sverige? Så ville der ikke være så mange Danskere, som "har" adresse i sverige, for at kører en nyere bil i DK.
Avatar billede a1a1 Novice
18. januar 2007 - 17:40 #10
registreringsafgift er fucked...
jeg har været med til at reparere biler for langt over hvad de er værd (uden afgift), det er spild af resourcer osv..
et ex.
polo classic (værdi ca. kr. 180.000 med afgift, ca. kr. 70.000 uden), den var da jeg lavede den ca. 2 år gammel det var nr. 2 skade på bilen første havde kostet ca. kr. 100.000, den jeg lavede kostede ca. kr. 120.000....
Problemet er at bilen først er totalskadet når reperationen overstiger 80% af bilens værdi (med afgift) (eller 90% (det er noget tid siden))

I Danmark bruger folk rigtig mange penge (og resourcer) på at vedligeholde gamle skod biler, har også skiftet motor i en gammel transporter det kostede kr. 25.000, for motoren (en brugt (hel bil) i Tyskland ville du få smidt i nakken på det tidspunkt)

;o)
Avatar billede martin_moth Mester
18. januar 2007 - 18:57 #11
IHHHH hvor ER det SYND for os. Stakkel os, der bor i Danmark...

;o)
Avatar billede martin_moth Mester
18. januar 2007 - 19:02 #12
Flyt evt. til dette land hvor han arbejder:

http://www.iisg.nl/collections/pakiminers/images/a59-715.jpg

Fast arbejde i minen, dejligt varmt klima, ingen ventetider på hofteoperationer (for der er ingen), og billige biler...

(Nu skal jeg nok lade være, ved godt jeg er ude i det groteske. Sorry. Men før man tuder/brokker sig over ens egen elendighed, fordi man ikke har råd til en Audi A8, skulle man måske kikke lidt på resten af Verden - vi har det sindsygt godt, så kan det sgu da være ligemeget med hvad bilerne koster.

Yep- jeg ER hellig!

;o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. januar 2007 - 20:47 #13
Det Danske velfærdssystem er godt, jeg mener heller ikke billige biler er alfa omega for ens velfærd og eksistens.

Men danskere der drømmer og fede biler til billige penge (reltivt) kommer til at vente evigt - it ain`t gonna happen folks!

Så rejs et år til et land hvor Bilerne er billige og se om det er det værd, gør jeg lige nu og svaret er NOPE (men det er jo blot en min mening.).

mvh
Mads
Avatar billede skovge Novice
23. januar 2007 - 08:15 #14
Hvis bilen er mere end 5 år gammel, så sparer du afgiften på udstyret i bilen - derfor er må jeg også sige at jo, det KAN sagtens betale sig at importere biler fra Tyskland -for det første fordi du får en langt mere veludstyret bil, og hvis du tilmed henter bilen lidt længere nede i Tyskland (ca. syd for München) så bruger de ikke salt på vejen (= nul rust) og de tyske biler er monteret med kobberbremserør, der ikke tærer..

Jeg har selv hentet to biler og hjulpet en anden med at hente en - og jeg har da sparet mellem 40-50.000 hver gang - så jo, det kan sagtens svare sig.

Som eksempel kan jeg nævne de to biler jeg har hentet - den første var en Audi A6 avant turbo, det billigste jeg kunne finde den til herhjemme var 360.000 med stofsæder og manuelt gear - jeg fandt en i Tyskland med fuld elektrisk læderkabine, tiptronic gear, bose soundsystem, 2-zonet climatronic m.m. og fik den hjem til 310.000 på gaden.
Den næste jeg købte var en Audi A6 3,0 V6 multitronic med alt i udstyr, special læderkabine, navigation, audi soundsystem, elektriske rullegardiner, climatronic, fartpilot, fjernbetjent oliefyr med kabinevarmer, you name it - den finder du ikke for under 470.000 herhjemme - og jeg gav 420.000.

Endvidere var begge biler med langt lavere kilometertal end dem der står herhjemme (og ja, jeg ved godt at tyskerne tit snydermed kilometertallet - men begge biler er købt hos autoriserede audiforhandlere med fuld servicebog, mobilitetsgaranti og kilometergaranti) - men herhjemme er det jo netop på grund af de høje bilpriser oftest  folk med et stort kørselsbehov der køber den slags biler, hvorimod det i tyskland og sverige er mere almindeligt at have sådan en vogn holdende selv om man ikke kører så meget i den, da den jo ikke koster alverden der.