Avatar billede agerbeck Nybegynder
18. januar 2007 - 13:14 Der er 1 løsning

Gendanne virtuelle/shell mapper (eks. Music og Pictures)

Hej

Jeg har installeret Vista, og benyttede muligheden for at ændre placeringen (location) af min Music- og Pictures-mappe. Denne placering flyttede jeg til en anden partition. Herefter har jeg formateret denne partition, og nu fungerer de to mapper ikke længere. Det vil sige, at de fremgår ikke længere ved siden af Documents og de andre virtuelle mapper. Desuden sker der intet når jeg trykker på linkene til Music og Pictures i startmenuen (windowsmenuen).

Jeg har forsøgt at oprette mapperne igen på partitionen, men selvom sti og navn er korrekt, virker det ikke. Har ligeledes forsøgt at oprette en ny mappe under min bruger, og give den navnet Music. Dog bliver dette kun en alm. mappe, dvs. at alle egenskaberne ved den virtuelle mappe er ikke eksisterende.

Hvordan kan jeg gendanne de virtuelle mapper Music og Pictures?

Mange hilsener
Christian
Avatar billede agerbeck Nybegynder
18. januar 2007 - 19:54 #1
Fik løst problemet selv. Det viste sig at være lidt kringlet men fremgangsmåden er ca. som følger:

I user biblioteket oprettes de manglende mapper, de gives det korrekte ikon ved at benytte %SystemRoot%\system32\imageres.dll

Åben regedit og find frem til keysne Software->Microsoft->Windows->Explorer->User shell folders.

Her skal værdierne rettes tilbage til default.

Herefter skulle shell mapperne være gendannet til default.