Avatar billede mirovich Nybegynder
18. januar 2007 - 11:24 Der er 6 kommentarer

Kernel bluescreen

Hej

Jeg har en pc (med WinXP) som bliver ved med at drille mig.
Mit problem er at den lidt for ofte går i bluescreen og melder om Kernel fejl såsom Stack_inpage_Error, Data_Inpage_Error og nogen gange kommer der også denne: instruktion ved "0x7c918fea" refererede hukommelse ved "0x00000010" hukommelsen kunne ikke written.
Jeg har fået skiftet en RAM blok og det har fået fejlmeldingen på Memtest86 væk, men ikke løst problemet/problemerne.

Hvis man går ind i administrer og logbogen er der en del Timeout Fejl og advarlser om: Der blev fundet en fejl på enheden \Device\Harddisk0\D under en paging-handling.

Min computer har været forbi Servicegruppen der ikke kunne finde nogen hardware fejl, men i stedet mente det var software relateret. Så jeg har geninstalleret Windows, men det har desvære ikke hjulpet.

Er der en der har en ide til hvad der kan være galt og hvad jeg i såfald kan gøre?

Venlig hilsen
Mir
Avatar billede senik4u Nybegynder
18. januar 2007 - 13:55 #1
For mig lyder det nu som om at du har en periodisk ramfejl....
Prøv evt. at google på memtest
Avatar billede mirovich Nybegynder
18. januar 2007 - 22:37 #2
Jeg har prøvet at finde noget der kunne gøre mig klogere, men jeg syntes ikke at få et entydigt svar. Nogle pejer på software andre på hardweare.
jeg havde håbet på at memtesten viste en fejl så jeg kunne gå videre med det men sådan skulle det så ikke være.
Hvis det skulle være en periodisk RAM fejl er der så nogle karakteristika som burde gå igen ud over de førnævnte fejlmeddelelser?
Avatar billede senik4u Nybegynder
19. januar 2007 - 00:34 #3
Sorry jeg var vist for hurtig til at skyde fra hoften og havde ikke nærlæst dit spørgsmål ordenligt De advarsler du har fra log'en tror jeg du skal tage meget alvorligt da det tyder på at du har en HD der er ved at gå ned  ( den melder skrivefejl på disken ) løsning få fat i en anden HD
Avatar billede mirovich Nybegynder
19. januar 2007 - 00:50 #4
Hmm det lyder ikke særlig godt. Har dog lavet mig en backup!
Jeg står i den sittuation at jeg allerede har smidt 625 kr. (fordi de mente det var software relateret) efter computeren sidste gang hvor den var på besøg hos Servicecenteret så inden jeg kaster endnu 625 efetr dem ville jeg godt være lidt mere sikker i min sag. Men tak for hjælpen. Jeg vil dog lige se om der kommer nogle flere bud på problemet inden jeg lukker tråden.
Avatar billede mirovich Nybegynder
21. januar 2007 - 00:37 #5
Ikke nogle flere der har nogle guldkorn der kan sætte en finger på mit problem?
Avatar billede mirovich Nybegynder
23. januar 2007 - 11:13 #6
Senik4u du skal have dine point