Avatar billede laje3 Nybegynder
17. januar 2007 - 21:09 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Den ene bærbare får ikke lov at komme på netttet

Kære eksperter,

Jeg har internet via Cybercity.
Jeg havde en 2mbit linie, men blev opgraderet til 8mbit. Så blev forbindelsen meget ustabil og Cybercity fandt ud af at linien ikke kunne trække så meget, så jeg blev nedgraderet igen. De re-konfigurede min router et utal af gange, og til sidst kom der hul igennem (igen)

Dog, tillod rounteren nu blot at 1 computer tilsluttede sig nettet. De fandt ud af at ændre sub-net mask og herefter kunne IP-Pool sættes op fra 1 til 22.

Nu kan jeg tilslutte en bærbar og en stationær og det virker fint, men min anden bærbare kan IKKE tilsluttes. Den tilslutter sig netværket, men får ikke net adgang. Jeg kan ikke gå ind på routeren via den bærbare som ikke kan komme på nettet.

Nu har jeg prøvet at sætte kabel i den bærbare, men heller ikke her kan jeg komme på nettet.

På én eller anden måde tror jeg ikke at det er routeren, men noget med netværket på den bærbare. Det er bare meget mystisk, for inden vi begyndte på alt det her, virkede det perfekt.

Kan I hjælpe mig?

Den får tildelt en IP adresse.

Jeg anvender WIN XP

Det er en DELL bærbar D505 og routeren kan ses her: http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/zyxel_660hw_d1/index.aspx
Det er en: Zyxel 660HW-D1

Og jeg er tilsyneladende ikke den eneste med det problem: http://www.eksperten.dk/spm/756675

Mvh
Laje
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2007 - 21:15 #1
den ip addresse som den får tildelt starter den med

169.254.X.X  ?
Avatar billede laje3 Nybegynder
17. januar 2007 - 21:27 #2
Nej, det er min globale IP som den får tildelt, med de sidste ciffer som tæller op fortløbende.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2007 - 21:52 #3
prøv at åbne  start > kør > cmd

skriv
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns

kan du komme på nettet nu ?
Avatar billede laje3 Nybegynder
17. januar 2007 - 22:02 #4
Nej, desværre ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2007 - 22:08 #5
Hmmm...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2007 - 22:12 #6
du skriver at den får tildelt en ip,  kan du pinge de 2 andre computere

ping ipadd....
Avatar billede laje3 Nybegynder
17. januar 2007 - 22:19 #7
Jeg ved ikke helt hvad du mener, men jeg har pinget min globale IP adresse og det viser sig som OK.
Avatar billede laje3 Nybegynder
17. januar 2007 - 22:22 #8
Jeg har ikke "netværket" de tre computere. Jeg tilslutter bare til nettet.
Avatar billede laje3 Nybegynder
17. januar 2007 - 22:27 #9
Når jeg skriver IPconfig, skriver den: Ethernet adapter local area connection: Media state........... Media disconnected. Kan det være her, der er noget?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2007 - 22:36 #10
gå lige ind i start kontrolpanel netværksforbindelser, find dit netkort og se om det står til disabled !

i så fald højreklik og vælg  "aktiver"
Avatar billede laje3 Nybegynder
17. januar 2007 - 22:50 #11
Er det wireless network connection, som du mener? Jeg har en der hedder Local Area Connection med et kryds over. Og nu kan jeg rent faktisk godt komme ind i routeren fra den bærbare, men fortsat ikke på nettet!
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2007 - 22:57 #12
begge to skal være aktiveret,  det er det ikon der er nederst på skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2007 - 22:58 #13
højreklik på din lan forbindelse vælg egenskaber, tcp/ip > egenskaber og marker "hent automatisk ip addresse"
Avatar billede laje3 Nybegynder
17. januar 2007 - 23:05 #14
Den henter både IP og DNS automatisk
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2007 - 08:02 #15
i en kommando prompt prøv at skrive

ipconfig /all
og post resultatet her.
Avatar billede laje3 Nybegynder
18. januar 2007 - 08:11 #16
hvordan får jeg det fra Commando prompten? Man kan ikke copy paste, kan man?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2007 - 08:13 #17
højreklik > marker > "marker det du skal kopiere" og paste det her...
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2007 - 08:14 #18
tryk ctrl + c for at kopiere det markerede område.
Avatar billede laje3 Nybegynder
18. januar 2007 - 08:15 #19
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Lau Harting Jeppesen>ipconfig/all

Windows IP Configuration

        Host Name . . . . . . . . . . . . : Laptop_1
        Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Wireless Network Connection:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network
Connection
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-0E-35-D3-58-23
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
        Default Gateway . . . . . . . . . :
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255

Ethernet adapter Local Area Connection:

        Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
        Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/100 VE Network Connecti
on
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-11-43-44-34-CC

Ethernet adapter Bluetooth Network:

        Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
        Description . . . . . . . . . . . : Bluetooth LAN Access Server Driver
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-10-C6-5B-0D-25
Avatar billede laje3 Nybegynder
18. januar 2007 - 08:19 #20
hov, vent lidt. Jeg skal køre nu, men jeg indsætter en ny, for der VAR tildelt IP på wireless tidligere. Men jeg SKAL køre nu
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2007 - 08:20 #21
hvilke ipaddresser får de andre computere når de er koblet til routeren ?

prøv at give computeren her, en manuel ip addresse,  evt 1 nummer højrere end den ip de andre computere får.
og prøv så at pinge både routeren og de andre computere...
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2007 - 08:21 #22
jeg har set andre eksperter anbefale dette program til folk med netwærksproblemer.

Du kunne jo prøve det engagn...

http://www.networkmagic.com/
Avatar billede laje3 Nybegynder
20. januar 2007 - 20:24 #23
Hej Henrik. Nu fik jeg ENDNU en gang en supporter fra Cybercity, hun kunne det som alle de andre ikke kunne. un fixede min router på 5 minutter og vupti, så var det hele oppe at køre. De andre har brugt time efter time og ikke nået nogen vegne. Jeg to den "dårlige" bærbare med ud til svigerfar og testede at den fungered på hans trådløse, ellers ville de jo bare have beskyldt den bærbare for at være årsagen. Så følte jeg godt at jeg kunne tillade mig at ringe igen, og som sagt, så fixede de det altså.
Vil du ikke poste som svar, da du har brugt noget tid på det, så skal du få point!

Mvh
Laje
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 22:09 #24
svar ! godt du fik fixer det !