Avatar billede tz Nybegynder
17. januar 2007 - 17:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

trådløs net fungerer kun på een pc

jeg har lige fået Cybercity bredånd 8 mbit :-))
Da jeg koblede min trådløse ruter til fungerede den pc jeg havde sat forbindelsen op på fint med det samme uden ændringer - men de 3 andre maskiner i huset har ingen forbindelse til Internet (men godt nok til den trådløse router)

Hvordan får jeg det til at virke på alle pc'ere
Avatar billede tz Nybegynder
17. januar 2007 - 17:38 #1
øjeblik - har vist løst problemet selv
Avatar billede tz Nybegynder
17. januar 2007 - 17:56 #2
næ - jeg prøvede at indtaste brugernavn og adgangskode i min trådløse router - nu er der slet ingenting der fungerer mere - hvad gør jeg nu ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. januar 2007 - 18:08 #3
Hvordan er de 3 andre forbundet? trådløst?

Køre du med kryptering?
Har du disablet SSID?
Bruger du MAC filtrering?
Har du en maskine tilsluttet routeren?
Kan denne maskine gå ind i Routerens config?
Kan de øvrige maskiner gå ind i Routerens config?
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. januar 2007 - 18:09 #4
Bruger du kryptering, Mac-adresse filtre el. lign.?

Til at starte med, kan du prøve at se om netværket kører ordentligt, når det er helt ukrypteret (dog bør man ikke fortsætte med at bruge ukrypteret netværk i længere tid).
Avatar billede tz Nybegynder
17. januar 2007 - 18:22 #5
jeg skal måske lige tilføTele2 til Cybercity

ja jeg kører med WEP
ssid er ikke disablet
jeg bruger MAC filter
der er ingen maskine tilsluttet routeren (men jeg kan få forbindelse med den trådløst på den maskine der fungerer)
Kun denne maskine kan gå i routerens config
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. januar 2007 - 19:31 #6
Når du bruger WEP skal du sørge for at alle bruger den nøgle der er angivet (i øvrigt er WPA bedre at bruge end WEP, men det er en anden sag).

Har du indstillet MAC-filtret så det passer til alle de computere der skal på netværket? (de har alle en unik mac-adresse som skal indtastes)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. januar 2007 - 19:36 #7
tror som old faithful at dit problem er mac filteret.
Som han også siger kan du slå WEP og MAC filter fra, så har du nok hul igennem på alle maskiner.
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. januar 2007 - 19:38 #8
Du behøver slet ikke MAC filtrering. Det ikke giver ingen yderligere sikkerhed, og så har du den fejlkilde mindre
Avatar billede tz Nybegynder
17. januar 2007 - 20:17 #9
det har noget at gøre med at jeg har skiftet fra Tele2 til Cybercity - jeg tror ikke problemet er hverken kryptering eller Mac filter - det fungerede perfekt i onsdags da min tele2 linie blev lukket
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. januar 2007 - 20:59 #10
hvorfor ringer du så ikke til cybercity?
Avatar billede tz Nybegynder
18. januar 2007 - 11:23 #11
fordi det er en forbindelse uden tlf. support
men skidt med det - nu kører det - jeg skulle åbenbart disable WEP for at routeren ville give pc'erne nye IP adresser.

tak for hjælpen og kom bare med svar
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. januar 2007 - 12:40 #12
Her er mit svar. Husk at du bør sætte kryptering til igen, hvis det er muligt. Det kan absolut ikke anbefales at køre videre med et ukrypteret netværk.
Avatar billede tz Nybegynder
19. januar 2007 - 09:42 #13
ok- tak for hjælpen
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. januar 2007 - 14:26 #14
Det var så lidt.