Avatar billede jesusjoe Nybegynder
17. januar 2007 - 11:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvad kan være brændt af?

Hej. Strømforsyningen til min computer brændte af, så jeg udskiftede den med en ny. Men nu er der intet signal til skærmen, selvom computeren lyder til at starte normalt op (ingen beep beep). Jeg har prøvet med et andet grafikkort, men samme problem.

Jeg tror at det er bundkortet der er i stykker, men kan der være andre muligheder?

Hvis CPU'en ikke virker, ville der så stadig komme signal til skærm?
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
17. januar 2007 - 11:13 #1
Jeg har forresten også prøvet med en anden strømforsyning
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
17. januar 2007 - 11:14 #2
alle blæsere starter også op. Også blæseren på grafikkortet.
Avatar billede allanfo Praktikant
17. januar 2007 - 11:25 #3
Har du sat alle stikkene korrekt i bundkortet - også det 4-benede stik, der sidder nær ved cpuen, og også strømstikket til grafikkortet?
Avatar billede allanfo Praktikant
17. januar 2007 - 11:28 #4
Iøvrigt har du 21 åbne spørgsmål - var det ikke en ide at få ryddet op i dem? Hvis der ikke er nogen brugbare svar, så læg et selv, og accepter det.
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
17. januar 2007 - 11:31 #5
grafikkortet er et ædlre AGP, så ingen strøm dertil. Men den 4-benede stik har jeg i.

Lige lidt mere info. Da jeg fjerne cpu, for at sætte ny strømforsyning i, sad cpu fast på køleren, så cpu'en kom med ud da jeg fjernede køleren. Dvs. jeg ikke kunne åbne den sikkerhedslås der fastgør cpu'en til bundkortet, eftersom cpu'en blev hevet med ud. cpu'en sidder total godt fast på køleren, så jeg kan ikke hive den af, men skal bruge noget værktøj. Det turde jeg ikke, så jeg proppede bare lortet ned på bundkortet igen..
Avatar billede allanfo Praktikant
17. januar 2007 - 11:42 #6
Ups. Det lyder som om du skal kigge benene på din cpu efter. Jeg har selv lige haft et tilsvarende problem med en P4, og måtte bruge en hel del kræfter på at få den fri. Heldigvis skete der ikke noget med den, og den kører fint nu.
Avatar billede master-zalle Praktikant
17. januar 2007 - 11:45 #7
Tjek dine ram.
evt prøv at tage en blok ud og prøv igen.
Hvis du ialt kun har én blok så prøv at skifte sokkel, eller prøv med andre ram.
Ellers test dine dele én for én i en anden maskine for at finde fejlen.
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
17. januar 2007 - 11:48 #8
Husket det stik som p4 bruger til dit board?
For hvis det ikke sidder til vil det ikke starte
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
17. januar 2007 - 12:10 #9
allanfo - jeg vil prøve at hive cpu af også. Alle benene lader til at være i orden. Jeg har lukket mine åbne spørgsmål nu - tak.

master-zalla - Hvis nu rammene er i stykker, burde der så stadig ikke komme signal til skærm alligevel?

michaelkaas - Hvad er det for et stik?
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
19. januar 2007 - 00:03 #10
Har fundet fejlen. Et af benene på CPU'en var bøjet. Da jeg rettede det ud, virkede det hele fint igen. Men tak for jeres svar.