Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 23:07 Der er 11 kommentarer

evig skrivebeskyttelse

Jeg har et problem som jeg kan se MANGE brugere tidligere har haft...

Alle mine ting er skrive beskyttet og kan ikke fjerne det..
Jeg har prøvet mange ting nu.. er på grådens rand, hvad gør jeg for at fjerne det??
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. januar 2007 - 23:30 #1
Det evige nedtonede flueben i read-only? det skal normalt bare ignoreres.

I hvilken forbindelse kan du kun læse fra disken?
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. januar 2007 - 23:31 #2
På mapperne..
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 23:39 #3
jeg skal overføre en fil på netværket fra min oc til bærebar, men det kan den ikke fordi alle mine filer på min bærebar og pc er skrivebeskyttet.. Hvad gør jeg?
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. januar 2007 - 23:44 #4
Kører du med klassisk eller enkel fildeling?

Rettigheder kontrolleres to steder: på share- og filniveau. Begge steder skal brugeren du logger ind med have skriveadgang

Sharerettigheder foregår på sharefanen
Filrettigheder foregår på sikkerhedsfanen
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 23:57 #5
jeg ved ikke hvad jeg køre med.. jeg er ærlig talt lidt lost..
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. januar 2007 - 23:58 #6
Jeg kan se i dit andet spørgsmål, at du er gået fra FAT32 til NTFS.

Rettigheder på filniveau er en af forskellene mellem de to systemer. Ved FAT32 er der kun kontrol på shareniveau
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. januar 2007 - 00:00 #7
XP Pro?

Hvis du tager egenskaber på en fil eller mappe (på dit NTFS drev), og får en sikkerhedsfane, så er det klassisk fildeling.

Du skifter mellem de to (pro kun) i mappeindstillinger (brug enkel fildeling).

Ved enkel fildeling plejer Windows dog at sætte alle rettigheder som de skal være, når man deler en mappe
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. januar 2007 - 00:16 #8
Jeg har ikke kontrolleret det, men efter du har konverteret til NTFS er det ikke sikkert at gæstekontoen (bruges ved enkel fildeling) har skriveadgang til den delte mappe.

Det kan du fixe ved at fjerne delingen, og oprette den igen.
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. januar 2007 - 14:58 #10
Det plejer ikke at være read-only attributen, som er problemet. Mange bliver bare forvirret over det nedtonede flueben i read-only, som slet ikke fortæller noget om tilstanden af attributten
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2007 - 15:06 #11
Ok, jeg henviser bare til lidt info. Jeg har også engang læst, at man i
mappeindstillinger/vis, skal fjerne fluebenet i "Brug enkelt fildeling"
hvis man vil fjerne skrivebeskyttelsen. Men jeg har ikke selv prøvet det.