Avatar billede anuseren Nybegynder
15. januar 2007 - 22:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

xp installation, sata driver

sidder med en amilo 1437G bærbar.

den har en sata harddisk, og sata controlleren bliver ikke fundet af XP installationen når jeg booter fra CD'en.

jeg har prøvet at slipstreame driveren til controlleren på en XP boot cd, men uden held... og jeg har nu brugt 3 timer bare på at få installationen i gang.

det jeg vil spørge om, er om jeg kan tage sata disken ud af den bærbare, sætte den i min stationære, og installere på dennes sata controller, da den er understøttet af XP's standard boot installer...

efter jeg så har installeret XP, vil jeg så kunne loade driveren til den bærbares sata controller i tilføj/fjern hardware... sætte disken i den bærbare... og få den til at boote?
15. januar 2007 - 22:25 #1
... kun hvis ALT HARDWARE er præcist den samme type/model/... på din barbare og den stationære...
Hvilket jeg ikke ka' forestille mig ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2007 - 22:53 #2
Avatar billede anuseren Nybegynder
15. januar 2007 - 22:56 #3
dr1> ved godt det bliver noget rod... og XP skal installere en masse system hardware under første boot.. måske det virker, måske ikke. spørgsmålet er bare om det kan lade sig gøre at få den til overhovedet at boote?

john_stigers> F6... men den bærbare har intet floppydrev... (glemte jeg at skrive)
Avatar billede gratis Nybegynder
16. januar 2007 - 04:55 #4
hvis intet andet vil lykkes ka' du købe et usb floppy drev, priser her, http://tjek.nu/m-
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
16. januar 2007 - 07:42 #5
Har du tilføjet følgende filer til din streamede cd "viamraid.cat - viamraid.sys - viamraid.info" og har du redigeret "txtsetup.sif"
Avatar billede anuseren Nybegynder
16. januar 2007 - 08:18 #6
i txtsetup.sif ændrede jeg under "[SourceDisksFiles]", her indsatte jeg viamraid.sys

det resulterede i en BSOD.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. januar 2007 - 08:29 #7
Avatar billede anuseren Nybegynder
16. januar 2007 - 08:31 #8
peet49>uhhh... den kigger jeg lige på når jeg kommer hjem.

:o)
Avatar billede niklasnina Nybegynder
16. januar 2007 - 08:34 #9
Det er ikke for at være klog men jeg har prøvet med et floppy drev som gratis skriver,men det ville xp ikke acptere.
Avatar billede anuseren Nybegynder
16. januar 2007 - 08:38 #10
jeg har læst på fujitsus forum, at det _skal_ være et teac eller fujitsus eget floppy drev, før det virker under installationen af xp.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
16. januar 2007 - 08:46 #11
Prøv at paste den ændring du har lavet i "txtsetup.sif" kig evt. på http://www.helgec.dk/sata.html
Avatar billede anuseren Nybegynder
16. januar 2007 - 15:18 #12
peet49>

har lige fulgt din guide... http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm

Men den giver mig stadig "ingen harddiske fundet" under installationen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. januar 2007 - 15:37 #13
Så kan jeg ikke se andet end, at du har en hardwarefejl.
Avatar billede anuseren Nybegynder
16. januar 2007 - 15:42 #14
den bærbare booter på disken lige nu, men dør i den nuværende startup af XP. derfor jeg vil formatere den. Har taget en komplet backup af den vha ghost, hvor jeg satte sata disken i min egen comp... så den virker.

de via drivere du har i din zip fil, hedder den ene fil viaSraid.sys . hvorimod de drivere som fujitsu har på deres hjemmeside, hedder viaMraid.sys

nogen forskel?
Avatar billede anuseren Nybegynder
16. januar 2007 - 15:57 #15
ok nu virker det..

prøvede at skifte din viaSraid.sys ud med viaMraid.sys...

ændrede i txtsetup.sif, så den pegede på viaMraid.sys..

sploink... virkede første gang.

lige nu er den i gang med at kopiere filer... sweet.

smid et svar peet.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. januar 2007 - 16:01 #16
:)
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. januar 2007 - 16:03 #17
Takker.
Avatar billede anuseren Nybegynder
16. januar 2007 - 16:04 #18
no no...

det er mig der takker. (og ikke mindst personen jeg fixer laptop for)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2007 - 19:46 #19
;)