Avatar billede iwe Nybegynder
14. januar 2007 - 13:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til oprettelse af trådløst netværk

Hej!

Jeg har 2 bærbare, der skal oprettes trådløst netværk for.

PC 1 har følgende netkort: Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter
PC 2 har dette her: Realtek RTL8139 Family FCI Fast Ethernet NIC

Jeg har følgende spørgsmål:

* Skal jeg købe yderligere netkort? Eller fungerer de to nævnte? Hvis ikke - anbefalinger til et godt, billigt netkort?
* Anbefalinger til en god, billig router?
* Kan min printer tilsluttes til det trådløse netværk, så begge pc'er har adgang til den?
* Andet, jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede havegrillen Nybegynder
16. januar 2007 - 10:47 #1
Hey , de 2 pcere du har nu kan godt snakke sammen, men du skal oprette trådløs forbindelse imellem dem, dette kan gøres igennem windows. Men så er det KUN de 2 pcere som kan snakke sammen.

skal du have en netværksprinter på trådløst skal denne printer have trådløst netkort, og du skal have en en trådløs router.
Du kan også nøjes med at tilslutte din printer til switchporten i routeren, og så lade din trådløse enheder printe til den på den måde. Eller lade en PC stå som printserver og host den igennem et trådløst netkort via den trådløse router.

alle trådløse routere vil virke, nogen har sågar en USB port til kobling af en printer, hvor routeren så fungere som printserver. Men kig lidt rundt på www.edbpriser.dk , Dlink, linksys plejer at virke fint for mig.

Idag kan de fleste accesspoint håndtere både a,b og g standarden på samme tid og lade enheder kommunikere sammen, men oftest er det kun b og g, så du skal vide hvilke standarder dine netkort understøtter men tror de kan køre g fint, som er 54mbit versionen(også den mest brugte idag)
Avatar billede iwe Nybegynder
16. januar 2007 - 10:51 #2
Tak for det! :-)