Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. januar 2007 - 18:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Intet signal på skærmen ved opstart af ny PC

hey.

Som overskriften fortæller, har jeg fået et ny problem ang min nye PC.

Første gang jeg starter pc'en kører alle blæsere og der er strøm på dyret, men der kommer intet billede på skærmen.

Mit første indtryk var at der var noget galt med enten grafikkortet eller motherboardet, så jeg puttede mit grafikkort i en anden maskine, og der virkede det!

Så prøvede jeg at bytte skærmen ud med den skærm mit grafikkort virkede på, men stadig intet signal.

Grafikkortet er dog lidt mærkeligt, da det først starter efter ca. 5-6 sekunder (efter tryk på "on-knap" på kabinettet), men det virkede jo i den anden PC!

Så nu står jeg og tænker over om bundkortet er synderen.

Det sjove er at det selv samme skete med min forrige computer, som heller ikke kunne finde signal på skærmen, og det eneste jeg ikke har skifter er kabinettet!

Hvad er galt her?
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
12. januar 2007 - 19:30 #1
kan være systemet ikke får nok strøm, altså din psu er for lille....
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. januar 2007 - 20:05 #2
nope, 650 w, burde være rigeligt!
Avatar billede nobob Nybegynder
13. januar 2007 - 01:16 #3
Havde bogenlunde samme problem da jeg samlede min nye maskine, det var rammene, havde købt 800 MHz og boardet kunne kun køre 667MHz, og den kunne åbenbart ikke clocke dem ned. Byttede rammene til 667 MHz og så spillede det;)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
14. januar 2007 - 14:42 #4
ok, tror nu ikke det er mit problem her, da alle tingene burde virke fint.
Har desuden også prøvet med nogle andre ram.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
20. januar 2007 - 18:56 #5
jeg har fundet ud ad det... lukker