Avatar billede sbay Nybegynder
12. januar 2007 - 14:41 Der er 10 kommentarer

Script og manglende functioner

Hejsa

Jeg har bladret designerhjælpen lidt igennem, men mangler funktioner til følgende operationer på en database:

1. Template > Finde navn + filnavn + placering
2. Agenter > Navne + enabled/disabled + schedule
3. Replika > server + sti

Kan en page mig i den rigtige retning?
Avatar billede jogii Nybegynder
12. januar 2007 - 17:49 #1
1. Brug CATALOG.NSF og lav en speciel oversigt
2. Administrator har nogle oversigter som viser aktive schedules.
I serverkonsolen kan du også skrive TELL AMGR SCHED
3. Brug CATALOG.NSF

Som du kan se er det altsammen ADMIN faciliteter du efterspørger. Designer Help er ikke så god dertil :-)
Avatar billede sbay Nybegynder
13. januar 2007 - 17:58 #2
Hmmm ja okay, men nu er det fordi jeg gerne vil bruge det i et LotusScript! Jeg vil gerne "hive" lidt information ud af databasen, og over i en anden :-)
Avatar billede sbay Nybegynder
15. januar 2007 - 15:53 #3
Kan se at lidt af funktionaliteten bruges i Catalog - men hvordan kommer data derind - kan ikke finde en agent der ser ud til at gøre det!
Avatar billede jogii Nybegynder
15. januar 2007 - 15:58 #4
Det er ikke en agent, men TASKen CATALOG.
Den køres én gang om natten.

I C-API er der rig mulighed for at lave noget af det du vil. Hvad skal du bruge disse informationer til?
Avatar billede sbay Nybegynder
15. januar 2007 - 16:54 #5
Jeg er ved at lave en database over vores databaser! Hverken Catalog eller Database Library er tilstrækkeligt. Jeg vil gerne have ét overskueligt dokument med diverse informationer, agent schedules, integration til vores ERP, plus muligheden for at vedhæfte dokumentation mv.

Jeg har ikke kunnet finde et "standardsystem" der kunne håndtere dette! :-(
Avatar billede jogii Nybegynder
15. januar 2007 - 17:48 #6
Du kan også prøve DXL-export af database design, det giver ofte pote. Men Agent Schedules er desværre altid svære at dokumentere, da de er afhængig af rettigheder.
Avatar billede jogii Nybegynder
18. januar 2007 - 01:35 #7
På OpenNTF faldt jeg over dette. De hævder de kan noget med Agent Schedules:
http://www.openntf.org/projects/pmt.nsf/ProjectLookup/Chrysalis%20LSX
Avatar billede gartner76 Nybegynder
14. november 2007 - 17:05 #8
Er dette spørgsmål stadig aktuelt ?
Avatar billede sbay Nybegynder
15. november 2007 - 08:35 #9
Hejsa

Ja, det er stadig aktuelt :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
15. november 2007 - 08:51 #10
Prøv at tag udgangspunkt i CATALOG. Catalog vil også fortælle om der er flere templates der hedder det samme. Smart, ikke?

Det er fint at din applikation henter info via LotusScript, lad blot CATALOG indgå som en kilde til dine data. Fås ikke bedre.

Har du prøvet Chrysalis værktøjet fra OpenNTF?