Avatar billede kapoou Nybegynder
12. januar 2007 - 13:37 Der er 1 kommentar

"default" værdi i dropdown

Jeg har oprette en dropdown boks i en formular men vil gerne have en default værdi som den første værdi. F.eks. "Vælg aktivitet".

Jeg henter data til dropdownlisten ind via datasourceid og kører så derefter en funktion der har følgende kode.

activity.Items.Insert(0, "Select an Item")

Men denne insert bliver overskrevet af dataen der kommer fra datasourceid. Hvordan kan jeg undgå det?

Nedenfor er min kode til dropdownboksen.

<asp:DropDownList runat="server" ID="activity" DataSourceID="SqlDataSource_activity" DataTextField="activitystat" DataValueField="id">
                <asp:ListItem Text="Choose" Value=""></asp:ListItem>
                </asp:DropDownList>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. januar 2007 - 13:40 #1
sæt AppendDataBoundItems="true" på din dropdownliste