Avatar billede flyver23 Nybegynder
12. januar 2007 - 13:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk kald af metode i ASP.NET 2.0

Hej. Jeg har en hjemmeside, hvor jeg gerne vil have kaldt en metode hver gang det er midnat. Det skal helst ske uden siden behøver blive åbnet. Jeg hoster ikke selv min side. Jeg har også en webservice kørende. Er den bedre egnet?
Hvordan laver jeg denne funktion? Jeg kan finde nogle gamle svar der skriver det ikke kan gøres, men måske er der kommet nyt.
Håber på svar.
Vh Flyver23
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. januar 2007 - 13:09 #1
Der findes ikke noget indbygget i asp.net som kan sørge for det.
Hvis du har en computer eller anden server som altid står tændt kan du gøre det ved at oprette et scheduled job på maskinen og sørge for at den kalder en bestemt side.

Ellers skal du undersøge om du har mulighed for at oprette et job på en sqlserver.

Problemet med aspx og webservices er at de er stateless og intet gør før at man kalder dem.
Avatar billede flyver23 Nybegynder
12. januar 2007 - 13:11 #2
Ja, Det var desværre det jeg frygtede.  Havde en lille forhåbning om at der var kommet en løsning.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2007 - 13:13 #3
der findes en del services på nettet der kan klare det..

mener http://www.cronjob.de/ skulle være et ret godt valg

/J
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. januar 2007 - 13:13 #4
jokkejensen den havde jeg glemt :)

Men den gør det du gerne vil have.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2007 - 13:20 #5
på den første hjemmeside jeg lavede efter MMD studiet (www.modeltypes.dk / noget værre lort), kørte jeg også bare funktionen efter den første besøgende efter midnat - men siden er også meget besøgt, og har endnu ikke haft problemer med jobbet ikke blev kørt til "midnat" ... men skal det være 00:00 anbefaler jeg idag cronjob.de :)
Avatar billede flyver23 Nybegynder
16. januar 2007 - 13:43 #6
Tak for svarene. Jeg har forsøgt at aktivere min side fra cronjob.de De skriver også at den bliver kaldt, men den kode der skal afvikles kører ikke. Jeg har lagt det ind i page_load, og henviser cronjob til denne side, som kun bruges til dette formål. Er det forkert? Hvordan gør i for at det virker? jeg koder i c#
Vh Flyver 23
Avatar billede flyver23 Nybegynder
17. januar 2007 - 10:05 #7
JokkeJensen får points, da jeg tror på cronjob.de. Skal bare lige have fundet ud af at få det til at virke. Det er oprettet i et andet spm.
http://www.eksperten.dk/spm/756556

Vh Flyver23