Avatar billede oktober Nybegynder
11. januar 2007 - 20:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sletning af linux til fordel for windows xp !

jeg har fået slettet linux og forsøgt at installere windows xp ! men under installationen kommer der en blå skærm frem hvorder står noget om en fejl med pci.sys... jeg tror helt bestemt at det har noget med mbr at gøre og vil der for gerne have en fdisk /mbr kørt på maskinen - i sig selv ikke noget problem... men uden floppy drev så er det et problem... kender i nogen stedder hvor jeg kan finde en bootabel cd hvor fdisk er indeholdt ?
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
11. januar 2007 - 21:12 #1
11. januar 2007 - 21:56 #2
Brug denne istedet ->
http://www.it-knowlegde.dk/killdisk.html
kan "dræbe" alt ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. januar 2007 - 22:16 #4
Boot på cdrom - istedet for at installere vælger du konsol - her skriver du fixmbr.
Avatar billede hcma Novice
11. januar 2007 - 22:57 #5
altså som john  skriver:
Sæt din WinXP-cd i drevet og gå ind i recovery mode  (tryk r for at komme ind i recovery/genoprettelseskonsol)
Skriv så:  fixmbr
dette genskaber en mbr med Windows som det primære system
Avatar billede oktober Nybegynder
22. januar 2007 - 18:58 #6
det viste sig at jeg haved en rimelig gammel win xp skive uden sp1 eller sp2 så de drivere windows ville bruge under installationen fik computeren til at gå ned - måtte ud at invistere i en ny win xp sp2 for at få det til at virke
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2007 - 20:26 #7
"kender i nogen stedder hvor jeg kan finde en bootabel cd hvor fdisk er indeholdt ?"

parasitfighter skal vist have point, og ikke dig selv?
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
22. januar 2007 - 20:55 #8
Jeg samler ikke point så resultatet bliver såmænd det samme