Avatar billede budolfsen Nybegynder
11. januar 2007 - 17:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

News linier

Hej

Nu har jeg kigget eksperten igennem på kryds og tværs og jeg synes ikke jeg kan finde det jeg leder efter (det kan være mig).
Jeg har en side som trækker nyheder ud fra en database og det virker fint, men jeg vil gerne på min forside have sådan at der kun vises fem linier og så et link til selve artiklen.

Er der nogen der kan hjælpe
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. januar 2007 - 18:07 #1
her kan du se hvordan du kan udskriv x antal tegn fra en streng

http://www.phpartikler.dk/artikler/strinfunctions.php#substr
start med at lave det så kigger vi på linket bagefter
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. januar 2007 - 18:09 #2
jeg skal lige høre den side du har lavet som virker. Udskriver den alle dine artikler efter hinanden eller udskriver den kun én artikel af gangen?
Avatar billede budolfsen Nybegynder
11. januar 2007 - 18:22 #3
Den udskriver alle artiklerne efter hinanden. Jeg prøver lige den henvisning, for det er ligenetop det jeg har brug for.

Jeg vender tilbage når jeg har prøvet.
Avatar billede budolfsen Nybegynder
11. januar 2007 - 18:28 #4
Nu har jeg gjort og det virker perfekt - takker..

Hvordan får vi så linket til artiklen.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. januar 2007 - 18:53 #5
så langt så godt det er nemmere for mig at hjælpe dig hvis du poster koden du lige har lavet herinde.
men du skal have lavet en side der kun udskriver en artikel (den som brugeren klikker på)

linket skal se omtrent sådan her ud
echo"<a href='vis-artikel.php?id=$id'>$overskrift</a>";

den side der skal vise artiklen skal så udskrive den artikel med det id der sendes med adressen

du henter id fra adresse linien med
$id = $_GET[id];

bare skriv hvis du ønsker mere hjælp, men post også koden her da det som sagt er nemmer at hjælpe :-)
Avatar billede budolfsen Nybegynder
11. januar 2007 - 19:56 #6
Hej Michael

Tak for hjælpen det funger bare perfekt...

Send lige et svar og du får pointene..
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. januar 2007 - 21:34 #7
svar