Avatar billede adflicto Nybegynder
11. januar 2007 - 16:53 Der er 3 kommentarer

ClassCastException ved JOptionPane

Jeg har følgende kode til en knap i et gui program:

JButton delete = new JButton("Slet opgave");
delete.addActionListener(new ActionListener()
{
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
final JOptionPane confirm = new JOptionPane();

confirm.showConfirmDialog(Main.main,"Ønsker du at slette opgave: <ID> fra systemet?","Advarsel!",JOptionPane.YES_NO_OPTION);
int value = ((Integer)confirm.getValue()).intValue();
if("Slet opgave".equals(e.getActionCommand()))
{
      if(value == JOptionPane.YES_OPTION)
      {
            //Slet opgave fra databasen
      }
});

Jeg får en ClassCastException ved den linje, hvor jeg prøver at caste valget fra brugeren i JOptionPane'et til et Integer.
Jeg er har prøvet at printe value ud, før denne castes og den er
uninitializedValue
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2007 - 17:31 #1
proev og udskriv confirm.getValue().getClass().getName() og se hvad den
indeholder
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. januar 2007 - 17:32 #2
Normalt bruger man de statiske metoder der findes på en JOptionPane:

int value = JOptionPane.showConfirmDialog(Main.main,"Ønsker du at slette opgave: <ID> fra systemet?","Advarsel!",JOptionPane.YES_NO_OPTION);

if("Slet opgave".equals(e.getActionCommand()))
{
      if(value == JOptionPane.YES_OPTION)
      {
            //Slet opgave fra databasen
      }

http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/javax/swing/JOptionPane.html
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
25. januar 2007 - 23:36 #3
Kommet videre?